تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۸۶۸۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در برنامه نود دیشب چه گذشت
علی کریمی، محبوب ترین بازیکن دو دهه اخیر ایران
در برنامه نود این هفته علی کریمی به عنوان محبوب ترین بازیکن دو دهه اخیر فوتبال ایران انتخاب شد.

برنامه نود این هفته ساعت 22:30 دقیقه دوشنبه شب روی آنتن شبکه سه رفت. در ابتدای برنامه عادل فردوسی پور توضیحاتی درباره سوال نظرسنجی برنامه ارائه کرد.

سوال پیامکی

سوال نظرسنجی برنامه این هفته به انتخاب محبوب ترین بازیکن دو دهه اخیر فوتبال ایران اختصاص داشت. بینندگان نود باید از میان خداداد عزیزی، علی کریمی و فرهاد مجیدب، محبوب ترین بازیکن را انتخاب می‌کردند. در نهایت نیز علی کریمی با کسب 52 درصد آرا، عنوان محبوب ترین بازیکن دو دهه اخیر فوتبال ایران را به خود اختصاص داد. فرهاد مجدیدی نیز 33درصد و خداداد عزیزی 15درصد آرا را کسب کردند.

آنالیز میانگین سنی تیم ملی

بخش نخست آنالیز این هفته، به میانگین سنی بازیکن تیم ملی پرداخت. در حال حاضر از جمع 11 بازیکن تیم ملی 7 بازیکن در سال 2018 که سال جام جهانی روسیه است، بالای 34سال سن خواهند داشت. این درحالی است که از جمع بازیکنان حاضر در جام جهانی 2014 برزیل، به استثنای دروازه‌بان ها، فقط 5 بازیکن بالای 34 سال سن داشتند. کارلوس کی روش گام های جوان سازی تیم ملی را برداشته است اما در دیدار تیم ملی ایران مقابل سوئد، میانگین سینی تیم ملی 29 سال بود.

اگر عملکرد دروازه‌بان های تیم ملی را برسی کنیم به آمار جالبی می‌رسیم. مهدی رحمتی نسبت به علیرضا حقیقی و رحمان احمدی گل های کمتر دریافت کرده اما حقیقی تعداد کلین شیت های بیشتری نسبت به دو رقیب خود دارد و رحمان احمدی نیز در مهار توپ (سیو) عملکرد بهتری داشته است.

اسکویی مهمان برنامه

در ادامه برنامه عادل فردوسی پور به مناسبت سالگرد تاسیس رادیو، مسعود اسکویی را به برنامه دعوت کرده بود. اسکویی یکی از مجریان قدیمی رادیو است که کماکان با شبکه رادیویی ورزش همکاری می‌کند. او در ابتدای صحبت خود با بیان اینکه در اجرای رادیو نمی‌توان لحظه ای سکوت کرد، اظهار کرد: اگر در رادیو سکوت کنید همه می‌گویند چه اتفاقی رخ داده است. کار کردن در رادیو نسبت به گذشته واقعا سخت شده است. الان وقتی اشتباهی انجام بدهید، مخاطبان با شما تماس می‌گیرند و اشتباهات را گوشزد می کنند.

او اضافه کرد: من در نهم آذرماه 1345 وارد صداوسیما شدم و تا سال 1360 در تلویزیون کار کردم و بعد فعالیتم را در رادیو ادامه دادم. من اولین گزارشگر تنیس وسوارکاری بودم و مدتی هم فوتبال گزارش کردم.

آنالیز مدعیان قهرمانی

بخش دوم آنالیز نود به روند تیم های مدعی قهرمانی اختصاص داشت. سپاهان نسبت به رقبای دیگر کار راحت تری برای کسب عنوان قهرمانی دارد. این تیم تا به حال توانسته 408 فرصت گلزنی خلق کند و در دو بازی آخیر نیز ، در قایق پایانی به پیروزی رسیده است. 8 بازیکن سپاهان سابقه قهرمانی در لیگ برتر را در کارنامه خود دارند که از این حیث سپاهان وضعیت بهتری نسبت به رقبای خود دارد.

نفت تهران در سه هفته آینده باید دو بازی خارج از خانه انجام بدهد. این تیم تا به حال 408 فرصت گلزنی خلع کرده که حاصل آن 1.44 گل در هر بازی بوده است. 2 بازیکن شاگردان منصوریان تجربه قهرمانی در لیگ را در کارنامه خود دارند. بار هجومی نفت بر دوش ایمان مبعلی است. او با 9 پاس گل، در صدر جدول بازیکنان گلساز قرار دارد.

تراکتورسازی تبریز که در حال حاضر صدرنشین لیگ است، برای کسب عنوان قهرمانی بازی های سختی را پیش روی خود می‌بیند. این تیم باید در تبریز به مصاف گسترش فولاد برود و در ادامه نیز باید مقابل استقلال و نفت تهران قرار بگیرد. شاگردان تونی اولیویرا تا به حال 502 فرصت گلزنی خلق کرده اند که حاصل آن 1.58 گل بوده است. این تیم از 7 بازی اخیر خود، موفق به کسب 6 برد شده است. تراکتورسازی همچنین بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار