تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۸۶۸۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شمخانی: از انتشار فکت شیت عبور کرده ایم
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت در حال حاضر از انتشار فکت شیت عبور کرده ایم و موضوع روز ما چگونگی برداشته شدن تحریم ها توسط شورای امنیت سازمان ملل ، دولت و کنگره امریکا و اتحادیه اروپا است.

علی شمخانی در حاشیه نشستی که به مناسبت روز ملی خلیج فارس در دانشگاه علامه طباطبایی تحت عنوان دولت، ملت و آینده مشترک برگزار شد در پاسخ به سوالی درباره دستور مقام معظم رهبری برای انتشار فکت شیت اظهار داشت: دستور، مطالبه و توصیه با یکدیگر متفاوت هستند. ضمن این که به نظر می رسد زمان هم بر این امر بی تاثیر نبوده است.

وی به عنصر زمان در این موضوع اشاره کرد و گفت: انتشار فکت شیت امروز مفید فایده نیست ضمن اینکه اولین فکت شیت را ایران پخش و بر روی سایت خبرگزاری ها منتشر کرد و بعد آمریکایی ها فکت شیت را منتشر کردند. ممکن است کسی از آن مطلع نباشد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: امروز از فکت شیت عبور کرده ایم . موضوع امروز ما رفع ابهامات فراوان در خصوص تحریم ها ، چگونگی برداشته شدن تحریم ها توسط شورای امنیت، دولت و کنگره آمریکا و اتحادیه اروپا و همچنین متوازن سازی اقدامات ما و آنها است .

شمخانی در پاسخ به سوالی پیرامون فعالیت کشتی های ایرانی در خلیج عدن گفت: به شکل طبیعی انتقال از مبدا به مقصد و بازگشت بر اساس برنامه زمان بندی صورت گرفته و هنوز هم قسمتی از ناوهای ایرانی در منطقه هستند.

وی گفت: تردد کشتی ها موضوعی نیست که منقطع شده باشد و پس از نشاط گیری مجدد آن قسمتی که برگشته است باز به خلیح عدن باز خواهد گشت.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به سوالی درباره ریختن برگه هایی توسط هواپیماهای سعودی بر روی مردم یمن که در آن نوشته شده این حملات برای مقابله با نفوذ ایران است، گفت: این کار تکرار آموزه شکست خورده غربی ها توسط سعودی ها وعلامت کهنسالی فکری آنها دانست.

شمخانی خاطرنشان کرد: این شگردی است که دولت های غربی در زمان جنگ سرد از آن برای ترساندن مردم استفاده می کردند. هرجا تحرکات آزادی خواهانه بود این برگه ها را می ریختند و می گفتند ما برای نفوذ کمونیسم این کار را می کنیم در حالی که تهاجم شوروی در آن حد ها نبود. اکنون هم این اقدام عربستان تکرار همان آموزه شکست خورده غربی هاست و نشان دهنده کهنسانی سیاستمداران عربستانی است.

وی در پاسخ به این سوال که نمی خواهید پاسخ مقتضی بدهید ، گفت: هنوز زمان پاسخ مقتضی تمام نشده اما این اقدام یک شگرد شناخته شده ای است که دولت های غربی برای ترساندن ملت ها جنگ سرد را راه اندازی کردند و می گفتند تحرکات آزادی خواهی نشانه تهاجم کمونیسم و شوروی است در حالیکه تهاجم شوروی ها گسترده نبود.

دبیرشورای عالی امنیت ملی گفت: دولت سعودی این حرکت را به شکل سهل انگارانه ای در پیش گرفته، توزیع این برگه های ضمن اینکه واقعیت عینی ندارد با این هدف است که مردم یمن بترسند اما مردم یمن امروز می گویند برادران ایرانی تنها کسانی بودند که به کمک ما آمدند و مجروحین ما را پذیرفتند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار