تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۸۶۸۴۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرگردانی متقاضیان طرح مسکن 44 هکتاری دزفول
300 متقاضی مسکن که به امید خانه دار شدن اقدام به خرید و سرمایه گذاری در طرح مسکن 44 هکتاری در دزفول کرده اند همچنان در سرگردانی و بلاتکلیفی بسر می برند.

برخی از متقاضیان و سرمایه گذاران در این طرح روز چهارشنبه نسبت به رسیدگی نشدن به وضعیت این اراضی اعتراض، و خواستار حل و پیگیری این موضوع توسط مسوولان شدند.

این افراد گفتند: در سال 1387 برای تامین مسکن اقدام به خرید یک قطعه زمین در ورودی شهر دزفول کردیم که با گذشت هفت سال همچنان وضعیت این ملک مشخص نیست.

یکی از این مالکان گفت:سال 87 یک قطعه زمین مسکونی از یک شرکت تعاونی موسوم به تعاونی مسکن انتظام وابسته به نیروی انتظامی خریداری کردم و در چندین مرحله حدود 200 میلیون ریال پرداخت کردم.

حسن نظر علی لواف افزود:طبق توافق اولیه مقرر شد این شرکت تعاونی نسبت به ساخت آپارتمان در این اراضی اقدام و آپارتمان را تحویل دهد اما با گذشت چند سال اعلام شد به دلیل خارج از محدوده شهر بودن این اراضی، شهرداری اجازه کاربری مسکونی به این اراضی را نمی دهد.

وی گفت: تاکنون پیگیری زیادی در این خصوص انجام شده ولی پاسخ قانع کننده ای از سوی شهرداری ارایه نشده است.

غلامرضا دال خان از دیگر متقاضیان و مالکان این اراضی نیز گفت:هفت سال پیش به امید خانه دار شدن 200 میلیون ریال پرداخت کردم اما اکنون سرمایه متقاضیان از بین رفته و در بلاتکلیفی بسر می بریم.

مهدی کاشانی یکی دیگر از متقاضیان و مالکان این اراضی گفت:بیش از 300 خانوار با این مشکل روبه رو بوده و شهرداری دزفول به دلیل اینکه کاربری این اراضی را کارگاهی تعریف کرده اجازه ساخت و ساز مسکن نمی دهد.

رییس اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی در این خصوص گفت:اراضی موسوم به 44 هکتاری واقع در ورودی شهر دزفول دارای چهار فاز است که فاز سه آن با مشکل روبه رو شده است.

خسرو کیارسی افزود:این اراضی توسط یک شرکت تعاونی به عموم فروخته شده، و به دلیل اینکه شرکت های تعاونی فقط اجازه فروش اراضی مسکونی را دارند و این اراضی کاربری مسکونی ندارند فروش آنها به عنوان مسکونی تخلف به حساب می آید.

وی گفت:مدیرعامل شرکت تعاونی مذکور به دلیل شکایت صورت گرفته از وی در بازداشت بسر می برد.

شهردار دزفول نیز در این خصوص گفت:این اراضی در حریم شهر دزفول واقع شده و در طرح جامع کاربری مسکونی ندارند و افرادی که اقدام به خرید این اراضی کرده اند از کاربری این اراضی اطلاع نداشته اند.

محمدرضا کرمی نژاد افزود: در سال های گذشته تلاش زیادی برای حل این مشکل انجام شده و در حال تغییر کاربری این اراضی از کشاورزی به اصناف هستیم.

وی گفت:با طی کردن روند قانونی و اداری تلاش می شود اراضی 44 هکتاری برای کاربری مشاغل مزاحم به اصناف واگذار شود و از این اراضی به بهترین شیوه استفاده شود.

این اراضی در ابتدای جاده شمش آباد ومجاور پایانه مسافری دزفول واقعند.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
0
0
بنام خدا
من یک زن 29 ساله هستم که در سن هجده سالگی ، تمام پول های پاتختی خودم را از این زمین ها خریدم ولی هنوز هیچ خبری نیست
من و شوهرم بسیار گرفتار مشکلات اقتصادی هستیم بدون اینکه خبری از این زمین ها بشود
لطفا پیگیری کنید
حدود دوازده میلیون تومان داده ایم ولی با آن همه تورمی که در این چند سال بوده ارزش پول ما امروز چند می باید باشد ؟
خواهش میکنم پیگیری کنید و مشکل را خداپسندانه حل کنید
محمد رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
0
0
لطفا پیگیری کنید
آخر این مثلا پیگیری ها کی نتیجه می دهد
ما گرفتاریم و زمین مسکونی می خواستیم
:
:
:
آخرین اخبار