تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۸۶۸۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
كاشت يك ميليون نهال به دست دانش​آموزان خوزستانی
رييس اداره سلامت و تندرستي اداره‌كل آموزش و پرورش خوزستان گفت: يك ميليون نهال به دست دانش​آموزان خوزستانی كاشته مي​شود.

امير مقيمي‌پور اظهاركرد: به مناسبت هفته زمين پاك تفاهم​نامه​اي بين اداره‌كل حفاظت محيط زيست و اداره كل آموزش استان منعقد شد كه در راستاي آن كاشت يك ميليون نهال در مدارس و خارج از مدارس در دستور كار قرار گرفته است.

وي افزود: اين تفاهم​نامه با توجه به نياز استان به درختكاري و در جهت مقابله با پديده​هاي زيست محيطي منعقد شده و در قالب آب درختكاري از هفته گذشته در مدارس استان آغاز شده است.

رييس اداره سلامت و تندرستي اداره‌كل آموزش و پرورش خوزستان با بيان اينكه اين يك پروژه بلندمدت است، گفت: در سال تحصيلي 95 - 94 تلاش خواهيم كرد كه در تمام مدارس استان درختكاري انجام شود.

مقيمي​پور تصريح كرد: پيش​بيني اداره كل حفاظت از محيط زيست كاشت تعداد يك ميليون نهال است كه با توجه به ظرفيت​هاي مدارس و دانش​آموزان استان، اين امر امكان​پذير است.

وي ادامه داد: كاشت نهال توسط دانش​آموزان تنها محدود به فضاي مدارس نخواهد بود بلكه شامل مناطق خارج از مدارس هم می‌شود.

رييس اداره سلامت و تندرستي اداره كل آموزش و پرورش خوزستان عنوان كرد: در مدارسی كه امكان درختكاري وجود ندارد، تلاش مي​شود با همكاري شهرداري فضاي درختكاري در محيط مدرسه ايجاد شود اما اولويت با مدارسي است كه شرایط كاشت نهال را دارند.

مقيمي​پور يادآورشد: نهال​هايي كه در قالب اين تفاهم‌نامه كاشت مي​شوند از سازمان حفاظت محيط زيست، سازمان منابع طبيعي و شهرداري تأمين خواهد شد و در اختيار دانش​آموزان قرار مي​گيرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار