تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۸۶۸۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری خبر داد:
دستگیری 40 کارچاق کن در خوزستان
رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری کل خوزستان گفت: در راستای وظایف محول شده به این واحد و پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص سالم‌سازی قوه قضاییه، در هشت ماه اخیر 40 نفر از افرادی که با استفاده از عدم آگاهی مردم از مسایل قضایی، اقدام به کارچاق‌کنی، کلاهبرداری و ادعای اعمال نفوذ بر خلاف حق کرده بودند، دستگیر شدند.

علی غیاثوند اظهار کرد: این افراد که بعضا در قالب باند حرفه‌ای فعالیت داشتند، با جعل اسناد و آرای دستگاه قضایی، نسبت به سوءاستفاده در این خصوص اقدام می‌کردند و از این راه پول‌های کلانی را به دست می‌آوردند.

وی افزود: همچنین اعضای باند پنج نفره‌ای که در شهرستان‌های اهواز و دشت‌آزادگان اقدام به جعل اسناد و دستور قضایی به منظور رفع توقیف از سند و آزادی متهم می‌کردند، دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

غیاثوند گفت: این نظارت‌ها در راستای سالم‌سازی دستگاه قضایی و احقاق حقوق هم‌وطنان محترم، ادامه خواهد داشت.

رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری کل خوزستان تصریح کرد: با متخلف، در هر لباسی که باشد باید برخورد شود و این برخوردها نه تنها موجب کاهش اعتماد مردم نمی‌شود، بلکه اعتماد آنان را به دستگاه قضایی و حاکمیت نظام اسلامی بیشتر می‌کند.

غیاثوند هشدار داد: کسانی که خود را منتسب به دستگاه قضایی عنوان می‌کنند، افرادی سودجو هستند که قصد اخاذی از مردم را دارند.

وی تاکید کرد: مردم شریف خوزستان فریب این افراد را نخوردند و بدانند هدف آنان چیزی جز پر کردن جیب خود نیست. گواه این ادعا نیز همین افرادی هستند که اخیرا توسط حفاظت و اطلاعات دادگستری استان دستگیر شده‌اند.

رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری کل خوزستان بیان کرد: برخی با نام وکیل خود را معرفی و با دادن قول و وعده‌های قطعی و دریافت پول کلان، از مشکلات مردم سوءاستفاده می‌کنند. در این خصوص مردم باید توجه داشته باشند که قبل از بستن قرارداد با وکیل، از صحت کارت شناسایی و پروانه وکالت وی اطمینان حاصل کنند.

وی گفت: افراد در صورتی که متوجه سوءاستفاده کارچاق‌کن‌ها یا چنین افرادی شوند، شایسته است سریعا مراتب را به حفاظت اطلاعات دادگستری اعلام کنند، تا در خصوص رسیدگی به تخلف این افراد به موقع اقدام شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار