تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۲
کد خبر: ۸۶۹۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تقی زاده: مطالبات معلمان به حق است
مدیر کل آموزش وپرورش خوزستان گفت: مطالبات اخیر معلمان به حق است و ما از آنان حمایت می کنیم.

محمد تقی زاده بعد از ظهر امروزدر حاشیه جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: اعتراضات اخیر معلمان که اغلب مربوط به مطالبات بازنشستگان و همچنین افزایش حقوق شاغلان است را قبول داریم و کمیته ای تخصصی را مسئول پیگیری موضوع کردیم و در آینده ای نزدیک حق و حقوق معلمان را پرداخت می کنیم.

وی ادامه داد: این مطالبات برای ما محترم و کاملا به حق است و ما از آنها حمایت می کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه از وضعیت خوزستان در بحث سواد آموزی و جایگاه ضعیف آن اظهار نگرانی کرد و افزود: هم اکنون استان خوزستان از حیث تعداد بیسوادان در رده سوم کشور جای دارد و این اصلا زیبنده استان خوزستان نیست.

وی اعلام کرد: برای بهبود این وضعیت و به دستور مستقیم استاندار در نظر داریم در ایام تعطیل تابستان با یک برنامه ریزی اصولی به مبارزه با بیسوادی برویم.

تقی زاده یکی از بزرگترین مشکلات آموزش و پرورش خوزستان را مطالبات خود از سایر ارگان ها و شرکت های استان عنوان کرد و ادامه داد: میزان بدهی شرکت های خصوصی و دولتی به آموزش و پرورش رقمی در حدود ۱۳۰ میلیارد تومان است که در صورت نقد شدن آن بسیاری از مشکلات ما حل می شود. هم اکنون بزرگترین بدهکار ما شرکت پتروشیمی بندر امام با رقم ۶۰ میلیارد تومان بدهی است.

وی بیان کرد: با همکاری اداره کل امور مالیاتی و دیوان محاسبات استان در حال پیگیری مبلغ دقیق مطالبات هستیم. تعدادی از شرکت ها و سازمان های بدهکار ارقام ارائه شده را قبول نداشتند و اسناد پرداختی خود را ارائه کردند و در نهایت به رقم واقعی بدهی آنها رسیدیم اما متاسفانه تعداد بیشتر ادارات باقی مانده دراین خصوص همکاری نکردند و ما همچنان منتظر پاسخ آنها هستیم.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار