تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۸۷۰۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مروری بر لیگ بر‌تر فوتبال کشور؛
خوزستان بی‌نفت شد/ دست فولاد از جام کوتاه ماند
در هفته بیست و هشتم لیگ بر‌تر فوتبال کشور دست فولاد از جام کوتاه ماند، سقوط نفت مسجدسلیمان تا حدود زیادی مسجل شد و استقلال خوزستان به لبه پرتگاه رسید.
هفته بیست و هشتم لیگ بر‌تر فوتبال کشور در حالی به پایان رسید که این آوردگاه اخبار خوشی را برای نمایندگان خوزستان به ارمغان نیاورد.

در این هفته فولاد برای زنده نگه داشتن اندک امیدهای خود به انزلی سفر کرد اما نه تنها موفق به کسب پیروزی نشد، بلکه از باز کردن دروازه ملوانان غافل ماند تا این دیدار بدون گل مساوی به پایان برسد.

با این تساوی دست فولاد از جام قهرمانی لیگ بر‌تر کوتاه ماند و با 48 امتیازی شدن این تیم قرمزهای شهر اهواز برای کسب عنوان قهرمانی این دوره از رقابت‌ها تمام امیدهای خود را از دست دادند.

در حالی که فولادی‌ها برای کسب سهمیه جام باشگاه‌های آسیا می‌جنگند، نیم نگاهی نیز به جام قهرمانی داشتند که با نتایج هفته‌های اخیر این تیم؛ این مهم از کف فولاد مردان خارج شد، در این اوضاع و احوال، نتایج نه چندان خوب فولاد باعث شد مدعی جدیدی به نام ذوب آهن از راه رسیده و برای سهمیه جام باشگاه‌های آسیا با این تیم به رقابت بپردازد.

نماینده اصفهان با غلبه بر نفتی‌های مسجد سلیمان آرام آرام آمدند و جای فولاد را در رده چهارم گرفتند و حالا فولاد در فاصله دو هفته مانده تا پایان این رقابت‌ها، ضمن اینکه باید دو حریف نه چندان مطرح خود را از پیش روی بردارد، باید چشم به ساق پاهای بازیکنان ذوب آهن بدوزد تا اینکه شاگردان یحیی گل‌محمدی امتیاز از دست دهند.

استقلال خوزستان نیز در اهواز مغلوب سپاهان شد تا شاگردان عبدالله ویسی نزدیکی به پرتگاه را بیش از پیش حس کنند.

آبی‌های اهواز با شکستی که در هفته بیست و هشتم متحمل شدند، حاشیه امنیت خود را کمتر کرده و ضمن اینکه نباید اجازه دهند وضعیتی بد‌تر از این برای این تیم به وجود آید، امیدوار باشند که پیکان، راه‌آهن و نفت روند از دست دادن امتیاز خود را ادامه داده تا این تیم سرانجام بتواند جواز حضور در مرحله پلی‌آف را به دست آورد.

البته این تیم امیدهای فراوانی را در سر می‌پروراند تا ملوانان امتیاز از دست داده و این تیم شمالی به جای آبی اهواز روانه مرحله پلی آف شود.

همچنین گسترش فولاد تبریز هم پتانسیل از دست دادن امتیاز را دارد و عبداله ویسی به خوبی می‌داند با هوشیاری می‌توان این دو تیم شمالی کشور را به زیر کشید و خود از چنگال سقوط نجات یافت.

نفت مسجدسلیمان دیگر تیم خوزستانی این دوره از رقابت‌ها است که فصل سختی را پشت سر گذاشت.

این تیم در عین شایستگی مشکلات زیادی را در فصل جاری پشت سر گذاشت، مشکلات مالی این تیم همچنان دست از سر این تیم برنداشت و اعتصاب چندباره بازیکنان این تیم کار را به مراتب برای این تیم سخت‌تر کرد.

حال سقوط به لیگ دسته اول از رگ گردن نیز به این تیم نزدیک‌تر شده و در هفته آتی هر امتیازی که توسط نفت از دست برود، باید طلایی‌پوشان بختیاری را اولین سقوط کننده به دسته پایین‌تر دانست.

مشخص بود که با مشکلات پیش روی این تیم و روند نتیجه‌گیری نفتی‌ها، سقوط بهترین گزینه‌ای است که نفتی‌ها بر روی آن تیک خواهند زد.

باید منتظر اتفاقات نادر فوتبال بود تا مشاهده کنیم در انتها کدام تیم دیگر فانوس به دستان را به پایین خواهد کشید و خود به بالا خواهد خزید.

با سقوط این تیم و عدم سقوط تیم صنعت نفت آبادان به لیگ بر‌تر فصل آینده، این استان نفت خیز کشور بدون نماینده‌ای از این وزارتخانه در سطح اول فوتبال کشور حضور پیدا خواهد کرد، این در حالی است که تیم نفت تهران چند سالی است با حضور بی‌ثمر خود در این آوردگاه، فرصت حضور، رشد و نمو به تیم‌های نفتی و ریشه‌دار سراسر کشور از جمله نفت آبادان و مسجد سلیمان را گرفته است و هواداران زیادی را از صحنه ورزش کشور دور کرده است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار