تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۸۷۰۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
راه‌اندازی‌مقطع‌کارشناسی در مرکز علمی-کاربردی امام‌علی
معاون پشتیبانی آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: در مهرماه سال جاری مقطع کارشناسی در مرکز آموزش علمی و کاربردی فنی و حرفه‌ای امام علی(ع) اهواز راه‌اندازی می‌شود.

محمد رشیدی اظهارکرد: مقطع کارشناسی در سه رشته مهندسی فناوری خودرو، مهندسی کنترل ابزار و رشته ایمنی، سلامت و محیط زیست راه‌اندازی خواهد شد.

وی افزود: رشته‌های مقطع کاردانی حرفه‌ای این مرکز نیز شامل رشته طراحی دوخت و تکنولوژی لباس، ابزار دقیق، ایمنی کار و حفاظت فنی، برق صنعتی، مکانیک ماشین‌افزار و مکانیک خودرو است.

معاون پشتیبانی آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان تصریح کرد: علاوه بر رشته‌های کارشناسی که اضافه خواهند شد، رشته‌های کاردانی حرفه‌ای مدیریت کسب و کار، کاردانی فنی برق در گرایش تاسیسات ساختمان و کاردانی فنی عمران در گرایش نقشه‌برداری مسیر در این مرکز برای نخستین بار در مهرماه اضافه می‌شود.

رشیدی ادامه داد: مرکز آموزش عالی علمی و کاربردی فنی و حرفه‌ای امام علی (ع) اهواز مشکلی در تجهیزات ندارد و کارگاه‌های تخصصی آن قابل رقابت با تمام دانشگاه‌های بزرگ کشور است.

وی با اشاره به این‌که بیش از 600 نفر در مرکز آموزش عالی علمی و کاربردی فنی و حرفه‌ای امام علی(ع) اهواز مشغول به تحصیل هستند، گفت: پیش‌بینی ما برای پذیرش دانشجو در آغاز سال تحصیلی جدید جذب 1100 دانشجو است.

معاون پشتیبانی آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان اظهارکرد: در تاسیس رشته‌ها و اضافه کردن رشته‌های جدید نیازسنجی در سطح استان انجام شده و رشته‌های جدید مطابق با رشته‌های مورد نیاز استان ایجاد می‌شود.

رشیدی با بیان این که مرکز آموزش عالی علمی و کاربردی فنی وحرفه‌ای امام علی(ع) از تاسیس آن در سال 90 تاکنون فارغ‌التحصیلان بسیاری داشته است، تاکید کرد: نوع آموزش در دانشگاه‌های علمی و کاربردی بر خلاف دانشگاه‌های دیگر به این گونه است که به آموزش عملی بیشتر از آموزش تئوری پرداخت می‌شود و این مهارت فنی داوطلب را افزایش می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: هدف این مرکز هدایت دانشجویان به تحصیلات تکمیلی و همچنین ایجاد رشته‌های جدید در استان است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار