تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۸۷۰۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وزیر آموزش و پرورش خبر داد:
نحوه انتقال نیروهای مازاد آموزش و پرورش به سایر دستگاه‌ها
وزیر آموزش و پرورش درباره نحوه انتقال نیروهای مازاد آموزش و پرورش به سایر دستگاه‌ها براساس بخشنامه اخیر دولت، گفت: براساس مصوبه شورای عالی اداری، به طور کلی هر دستگاهی اگر نیروی مازاد داشته باشد چنانچه این نیرو مورد نیاز سایر دستگاه‌ها بوده و خود شخص هم تمایل داشته باشد، می‌تواند به دستگاه دیگر منتقل شود.

علی‌اصغر فانی در حاشیه آیین «سپاس معلم» که صبح امروز در دبیرستان شاهد فجر منطقه 15 آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد، در پاسخ به اینکه بسیاری از فرهنگیان معتقدند طرح رتبه‌بندی جدید با طرحی که هم‌اکنون در حال اجراست تفاوتی نمی‌کند، اظهار کرد: در حال حاضر رتبه‌بندی به استناد قانون مدیریت خدمات کشوری اجرا می‌شود اما در نظام رتبه‌بندی جدید فوق‌العاده شغل‌ها که اعمال خواهند شد، نسبت به قبل بیشتر هستند. این نظام مصوبه دولت را دارد.

وی افزود: با توجه به وظایفی که ذاتا باید یک معلم داشته باشد شاخص‌ها را تبیین و براساس آن صلاحیت‌های حرفه‌ای را ارزیابی می‌کنیم و معلمان را در چهار رتبه پایه، ارشد، خبره و عالی قرار می‌دهیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه قبلا شاخصه‌های مربوط تصویب نشده بود و تنها دولت قبل پیشنهاداتی را در این خصوص در این کتابچه منتشر کرده بود، گفت: بسیاری از انتقاداتی که اکنون به طرح رتبه‌بندی وارد می‌شود به همین کتابچه است اما در همین جا باید اعلام کنم که شاخصه‌های رتبه‌بندی تبیین نشده ولی قطعا مبنا شایستگی‌ها و وظایف معلمی است. پس از احصای شاخصه‌ها نظام رتبه‌بندی معلمان در شورای توسعه مدیریت به تصویب و به استناد آن طراحی و اجرا خواهد شد.

فانی درباره استخدام 5000 نیروی انسانی در آموزش و پرورش و زمان برگزاری آزمون مربوط گفت: با پیگیری وزارتخانه، سرانجام مجوز استخدام 5000 نیروی انسانی از سوی سازمان مدیریت صادر شده که امیدواریم بتوانیم حداکثر تا اواسط خردادماه دستورالعمل مربوط را صادر و آزمون را در مردادماه برگزار کنیم.

وی در پاسخ به اینکه چرا نظام هماهنگ پرداخت در آموزش و پرورش اجرا نمی‌شود؟ گفت: نظام هماهنگ پرداخت معنا ندارد. قبلا این قانون وجود داشت که اکنون قانون مدیریت خدمات کشوری جایگزین آن شده است و با توجه به اینکه آموزش پرورش یک دستگاه دولتی است، تابع قانون مدیریت خدمات کشوری است.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی مبنی بر نحوه انتقال نیروهای مازاد آموزش و پرورش به سایر دستگاه‌ها براساس بخشنامه اخیر دولت، گفت: براساس مصوبه شورای عالی اداری، به طور کلی هر دستگاهی اگر نیروی مازاد داشته باشد که این نیرو مورد نیاز سایر دستگاه‌ها بوده و خود شخص هم تمایل داشته باشد، می‌تواند به دستگاه دیگر منتقل شود که مختص آموزش و پرورش نیست.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار