تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۸۷۱۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پرونده رسول حلومی همچنان در حال پیگیری است
وکیل مدافع رسول حلومی با اشاره به ادامه روند پرونده رسول گفت: با توجه به این که حکم قصاص متوقف شده است؛ در صورت احراز عدم رشد عقلی رسول می‌توان از قصاص وی جلوگیری کرد.

فرخ فروزان کرمانی اظهار کرد: پس از این‌که سال گذشته دیوان عالی کشور داوری پرونده رسول را پذیرفت، ما در حال پیگیری بررسی‌ها برای اثبات عدم رشد عقلی قاتل در زمان وقوع جرم هستیم.

وی افزود: خانواده مقتول نیز شرایطی را برای عدم قصاص رسول حلومی تعیین کرده بودند، که تعدادی از آنها توسط خانواده رسول فراهم شده است.

وکیل مدافع رسول حلومی عنوان کرد: خوشبختانه دیوان عالی کشور، اعاده دادرسی پرونده را پذیرفته و سایر خبرها در ادامه بررسی پرونده متعاقبا اطلاع‌رسانی می‌شود.

رسول حلومی، جوانی که به جرم ارتکاب قتل در سال 88 در خرمشهر و با صدور حکم قصاص چندین بار تا پای چوبه دار رفته، همچنان در انتظار رهایی است. دی ماه سال گذشته، پس از اینکه اعاده دادرسی در دیوان عالی کشور پذیرفته شد، برای رسیدگی مجدد به پرونده، حکم اعدام متوقف شد.

در این زمینه، وکیل رسول گفته بود: بر اساس ماده 91 قانون جدید مجازات اسلامی که در اردیبهشت​ماه سال 92 به تصویب رسید، به دلیل اینکه رسول در زمان حادثه زیر 18 سال داشت، حکم متوقف و پرونده به شعبه هم​عرض تحویل داده شده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار