تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۸۷۱۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس اداره محیط زیست دریایی خوزستان:
ضوابط بازیافت شناورهای مغروقه بررسی می‌شود
رییس اداره محیط زیست دریایی، حفاظت محیط زیست خوزستان از بررسی ضوابط بازیافت شناورهای مغروقه در این استان خبر داد.

محمد صادق صبا با اشاره به وجود تعدادی شناور مغروقه در اروندرود افزود: با توجه به چند تقاضا برای بازیافت (اسکراپ) این شناورها مقرر شد که ضوابط این امر مورد بررسی قرار گیرد.

وی توضیح داد: اسکراپ کشتی و شناورها یک صنعت بسیار آلوده است که فقط در کشورهای خاصی انجام می شود و در خلیج فارس به دلیل ممنوعیت بین المللی و حساسیت محیط دریا به طور کلی غیرمجاز است.

صادق صبا اضافه کرد: اسکراپ قطعه قطعه کردن کشتی هایی است که هنوز فعال هستند اما در مورد شناورهای مغروقه هنوز هیچ ضوابطی تدوین نشده به همین دلیل نیاز است موضوع بررسی شود.

وی با بیان اینکه متقاضیان قصد دارند این شناورهای مغروقه را برای مصارف کارخانه فولاد استفاده کنند گفت: تا زمان بررسی همه جانبه هیچ موافقتی صورت نمی گیرد.

وی با اشاره به اهمیت پاکسازی رودها و آبراهه ها اظهار کرد: شناورهای زیادی از زمان جنگ تحمیلی در اروندرود وجود دارد که هنوز آماری از آنها در دست نیست اما باید توجه داشت که پاکسازی سلامت و ایمنی سواحل دریا و رودخانه ها را تضمین می کند.

خارج سازی مغروقه ها در راستای افزایش ایمنی آبراه های اروندرود و کارون به ویژه مغروقه های بازمانده از زمان جنگ تحمیلی، انجام می شود. تا نیمه دوم پارسال ١٢٠ فروند مغروقه از رودخانه کارون و ٢٤ فروند مغروقه از آبراه بین المللی اروند توسط بندر خرمشهر و بخش خصوصی خارج سازی شده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار