تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۸۷۱۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز:
طرح تحول سلامت باعث شفاف سازی تعرفه و خدمات پزشکی شده است
طرح تحول سلامت فاصله بین تعرفه مصوب و ارزش واقعی خدمات پزشکی را کاهش، و تعرفه های پزشکی و خدمات درمانی را شفاف سازی کرده است
خوزنیوز: رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: طرح تحول سلامت فاصله بین تعرفه مصوب و ارزش واقعی خدمات پزشکی را کاهش، و تعرفه های پزشکی و خدمات درمانی را شفاف سازی کرده است.

به گزارش خوزنیوز؛ اسماعیل ایدنی روز دوشنبه اظهار کرد: در بسیاری از بخش های درمانی بویژه در بخش بستری، بیش از تعرفه هزینه دریافت می شد که با راه اندازی طرح تحول سلامت هزینه درمان یکسان سازی و کاهش یافت.

وی گفت: متاسفانه پیش از اجرای این طرح بین تعرفه های مصوب و ارزش واقعی ارایه خدمات پزشکی فاصله وجود داشت که اجرای این طرح باعث شد تا میزان دریافت تعرفه پزشکی با نوع خدماتی که ارایه می شود مناسب شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: اگر بخواهیم دریافت غیر متعارف هزینه های درمانی را نداشته باشیم باید به سمت واقعی شدن خدمات رفت.

ایدنی با اشاره به اینکه عدالت بین رشته ای و درون رشته ای در جامعه پزشکی دچار اختلال شده افزود: بیشتر دانشجویان دنبال رشته های آسان تر پزشکی می روند که با سختی کمتر درآمد بیشتری را داشته باشند.

وی گفت: گرایش به سمت رشته های پزشکی که درآمد بیشتری دارند از جمله رشته پزشکی زیبایی بیشتر شده است.

وی افزود: با اجرای طرح تحول سلامت نرخ های درمانی در هر رشته پزشکی یکسان سازی شده،و 90 درصد بیماران بستری احساس کردند منافع عمومی آنها اعمال شده است.

ایدنی بیان کرد: در جامعه ای که استانداردهای چند جانبه داشته باشد محلی برای تخلف ایجاد می شود و با پزشکانی که تعرفه هزینه بالا دریافت می کنند برخورد می شود.

وی اظهار کرد: دریافت هزینه درمان در مطب برای خدماتی که در بیمارستان ارایه می شود ممنوع است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
هوچی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
0
0
خدمات پزشکی هیچوقت شفاف نمیشود.
پزشکان باید محدود و ادب شوند.
:
:
:
آخرین اخبار