تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۸۷۱۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با حضور استاد فرانسوی
کارگاه آموزشی «تئاتر کاغذی» در آبادان برگزار می‌شود
کارگاه آموزشی «تئاتر کاغذی» با حضور استاد فرانسوی و با همکاری منطقه آزاد اروند در آبادان برگزار می‌شود.

تئاتر کاغذی، یکی از شیوه‌های اجرای نمایش عروسکی است که ارتباط مستقیم با کار نقاشی دارد، به طوری که می‌توان داستان انتخابی را ابتدا نقاشی کرد و بعد به صورت متحرک بر روی صحنه‌ای کوچک، هم اندازه یک تلویزیون یا حتی کوچک‌تر حرکت داد.

تئاتر کاغذی که به تئاتر اسباب‌بازی‌ و ‌تئاتر مدل‌ نیز معروف است به صورت یک مجموعه تهیه می‌شود و معمولا روی کاغذ سیاه و سفید یا رنگی، شامل قاب صحنه، مناظر، اشیا و شخصیت‌ها طراحی می‌شود.

کارگاه آموزشی تئاتر کاغذی به همت منطقه آزاد اروند و با مشارکت دفتر مبارک یونیما در تهران و حوزه هنری خوزستان دفتر آبادان توسط استاد آلن لکوک از فرانسه در آبادان برگزار می‌شود.

هنرجویان حاضر در این کارگاه از شهرهای ساری، کرمان، سوسنگرد و تهران به همراه تعدادی از هنرمندان تئاتر آبادان هستند که زیر نظر این استاد تئاتر عروسکی به اتود و فراگیری این رشته مهم تئاتر می‌پردازند.

در این کارگاه که با هدف آموزش تئاتر کاغذی به عنوان ابزاری برای کارگردانی برگزار می‌شود، هنرجویان با مراحل تولید تئاتر کاغذی از متن تا اجرا آشنا خواهند شد.

بر اساس فراخوان این کارگاه، معرفی تئاتر کاغذی و ساخت یک تئاتر کوچک برای آشنایی با این تکنیک، تحلیل متون ارائه شده از سوی شرکت کنندگان کارگاه و انتخاب یک اثر برای اجرای نهایی، تصویرسازی متن انتخابی، ساخت و تمرین تئاتر و در نهایت اجرای آن برای علاقمندان، از جمله سرفصل‌های آموزشی این کارگاه است.

محل برگزاری این کارگاه مرکز فرهنگی و هنری شهید آوینی سالن استاد حاتمی‌نژاد است، این کارگاه تا تاریخ 24 اردیبهشت ماه جاری به کار خود ادامه خواهد داد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار