تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۸۷۲۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خبر خوش به هواداران فولاد خوزستان؛
ادامه همکاری فولاد با اسکوچیچ به مدت 2 سال
باشگاه فولاد خوزستان با توجه به عملکرد موفق دراگان اسکوچیچ در چهاردهمین دوره از مسابقات لیگ برتر و همچنین تقاضای هواداران برای تمدید قرارداد باشگاه با این مربی کروات تصمیم به ادامه همکاری با وی به مدت 2 سال گرفت

باشگاه فولاد خوزستان با توجه به عملکرد موفق دراگان اسکوچیچ در چهاردهمین دوره از مسابقات لیگ برتر و همچنین تقاضای هواداران برای تمدید قرارداد باشگاه با این مربی کروات تصمیم به ادامه همکاری با وی به مدت 2 سال گرفت.

به نقل از باشگاه فولاد خوزستان، اعضای هیات مدیره باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد خوزستان به دلیل نزدیک شدن به خاتمه مسابقات لیگ برتر و لزوم تسریع در روند آماده سازی تیم و تعیین تکلیف آن در خلال تعطیلات آینده برای انجام اردوه های آماده سازی، یارگیری و تقویت تیم مذاکره با دراگان اسکوچیچ، سرمربی این فصل تیم بزرگسالان فولاد خوزستان را در دستور کار خود قرار داد و صبح امروز با تشکیل یک جلسه فوق العاده در این خصوص تصمیمگیری کرد.

بر این اساس همکاری باشگاه فولاد خوزستان با دراگان اسکوچیچ به مدت دو فصل دیگر تمدید شد و هدایت این تیم را که سابقه دو قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران را در کارنامه خود دارد را تا شانزدهیمن دوره این رقابت ها بر عهده خواهد داشت.

 اسکوچیچ که از حمایت هواداران فولاد بهره می برد در این فصل از رقابت ها با توجه به مشکلات متعدد پیش آمده و از دست دادن مهره های زیاد توانست یک جایگاه نسبتا خوب را برای فولاد در لیگ برتر به ارمغان آورد و برای فوتبال استان خوزستان آبروداری کند و در صورت تقویت این تیم می توان به مدعی بودن فولادمردان خوزستان در فصل آینده رقابت ها امید بسیار داشت.

لازم به ذکر است؛ تیم بزرگسالان فولاد خوزستان پس از اتمام همکاری اش با حسین فرکی که تحت رهبری او به مقام قهرمانی سیزدهمین دوره لیگ برتر ایران دست یافت، در خردادماه سال گذشته یک قرارداد یکساله را با دراگان اسکوچیچ مربی جوان فصل گذشته ملوان امضا کرده بود که با توجه به تمدید آن به مدت 3 سال افزایش یافت.



 

برای آشنایی هرچه بیشتر از سوابق کاری مربی تیم بزرگسالان فولاد خوزستان مطلب زیر را دنبال کنید:

بازی حرفه ای
اسکوچیچ در دوران فوتبالی اش یک هافبک خوش فکر و خلاق بود، در کرواسی برای باشگاه فوتبال ریجکا، در اسپانیا برای باشگاه های فوتبال لاس پالماس و کامپوستلا و در امارات متحده عربی برای اتحاد بازی کرد.او اولین بازیکنی بود که از لیگ فوتبال کرواسی به خارج از کشور رفت و به بازی حرفه ای مشغول شد.


حرفه مربیگری
پس از پایان کار خود به عنوان بازیکن، اسکوچیچ به تکمیل دانش خود با شرکت در کلاس های مربیگری در آکادمی فوتبال کرواسی، دانشکده حرکت شناسی، دانشگاه زاگرب پرداخته و موفق به کسب دیپلم مربی UEFA-PRO و کارشناسی حرفه ای شد.

دراگان کار مربیگری خود را در باشگاه ریجکا آغاز کرد و دو سال موفق را در جام کرواسی فصل 2005/ 2004 و  2006 / 2005 به خود اختصاص داد.

در سال 2007 او سرمربی باشگاه اسلوونیایی Interblock Ljubljana  شد، در حالی که این باشگاه در یک وضعیت دشوار در مقیاس لیگ بود.
تنها دو سال پس از تاسیس باشگاه و تحت هدایت اسکوچیچ، باشگاه نتایج برجسته در لیگ اول اسلوونی به دست آورد.
دراگان نه تنها با مدیریتش باعث ماندگاری این تیم در لیگ دسته اول شد، به دو کاپ در فصل 2007/2008 هم دست یافت؛ جام اسلوونی و سوپر جام.

در فصل 2009/2010، اسکوچیچ از سوی مدیریت باشگاه العربی کویت به عنوان سرمربی این تیم متمول انتخاب شد.
العربی تحت رهبری او به عنوان سر مربی، در جام ولیعهد، حذفی و جام اتحادیه بازی های قابل قبولی از خود به نمایش گذاشت.
العربی کویت همچنین با کسب سهمیه جام باشگاه های آسیا تا یک چهارم نهایی این رقابت ها پیش رفت و از این نظر هم موفق عمل کرد.

درخشش این مربی جوان در لیگ کویت باعث شد تا نظر تیم النصر عربستان به او جلب شود و اینگونه بود که دراگان پس از کویت، در فصل 2010/2011، توسط باشگاه فوتبال النصر به خدمت در آمد تا در ریاض و یکی از باشگاه های فوتبال برجسته ترین جهان عرب به فعالیت مشغول شود.



در فصل 2011/2012، فیل اسکوچیچ یاد وطنش افتاد و اینگونه بود که دوباره هدایت باشگاه شهرش ریجکا را بر عهده گرفت.

در فصل 2012/2013،اسکوچیچ برای نخستین بار پا به فوتبال ایران نهاد و در 26 می 2013 نام او در رسانه ها به عنوان سرمربی تیم ملوان بندر انزلی اعلام شد. حضور او در این تیم با کسب عنوان هفتمی و یک عملکرد خوب همراه بود.

در فصل 2013/2014، باشگاه فولاد خوزستان، قهرمان لیگ برتر ایران برای حضور قدرتمند در لیگ برتر و جام باشگاه های آسیا با این مربی جوان قرارداد همکاری امضا کرد.

باشگاه فولاد خوزستان در اولین فصل حضور این مربی به نتایج قابل قبولی دست یافت و این در حالی بود که بسیاری از بازیکنان اصلی خود را به دلایلی از دست داد.

در تاریخ اردیبهشت 1394 باشگاه فولاد به مدت 2 سال همکاری اش با دراگان را تمدید کرد.

:
:
:
آخرین اخبار