تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۸۷۲۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اژدری‌زاده مطرح کرد؛
انتقال درون‌فولادی برای حفظ فولادنوین خوزستان
مدیرعامل باشگاه فولاد نوین خوزستان می‌گوید هیات مدیره این باشگاه و باشگاه فولادخوزستان در تلاش هستند تا راه‌کاری پیدا کنند تا امتیاز لیگ برتری‌شان درون یکی از سازمان‌های فولادی باقی بماند

مدیرعامل باشگاه فولاد نوین خوزستان می‌گوید هیات مدیره این باشگاه و باشگاه فولادخوزستان در تلاش هستند تا راه‌کاری پیدا کنند تا امتیاز لیگ برتری‌شان درون یکی از سازمان‌های فولادی باقی بماند.

* در حال رایزنی درون‌فولادی هستیم *

علیرضا اژدری‌زاده اظهارکرد: در حال رایزنی درون‌فولادی هستیم و امیدواریم که بتوانیم به اسم یکی از سازمان‌های فولادی که در سطح اهواز فعالیت دارند، در لیگ برتر کشور شرکت کنیم.

وی افزود: به هر حال هر کدام از این شرکت‌ها هیات مدیره دارد و باتوجه به این‌که بیشتر آن‌ها خصوصی شده‌اند، باید کمی بیشتر بررسی کنند و بودجه‌شان را مدنظر قرار دهند که بر همین اساس این کار کمی زمان می‌برد و من فکر می‌کنم به احتمال بسیار تا هفته آینده خبرهایی در این زمینه به گوش برسد. همان‌طور که گفتم در حال رایزنی درون فولادی هستیم و هیات مدیره باشگاه فولادنوین و فولادخوزستان نیز در تلاش هستند تا راه‌کاری پیدا کنیم تا این امتیاز، درون یکی از سازمان‌های فولادی باقی بماند و اگر به این صورت نشد به سمت واگذاری امتیاز در سطح استان می‌رویم.

* اگر امتیاز، درون‌فولادی منتقل شود با سیستم فعلی‌مان ادامه می‌دهیم *

مدیرعامل باشگاه فولادنوین خوزستان درباره تکلیف وضعیت بازیکنان و کادرفنی تیم نیز گفت: اگر امتیاز درون فولادی منتقل شود باید با مدیریت آن شرکت نشستی برگزار کنیم و نقطه نظرات آن‌ها را در این خصوص داشته باشیم. نهایتا آن‌چه مسلم است، این است که در تلاش هستیم که با همین سیستم، ساز و کار و نفرات، فعالیت‌مان را ادامه دهیم.

وی درباره صحبت‌هایی مبنی بر واگذاری امتیاز به شرکت فولاد اکسین خوزستان، خاطرنشان‌کرد: یکی از سازمان‌های فولادی، فولاداکسین است ولی همان‌طور که گفتم این سازمان‌ها نیز یکسری محدودیت‌ها دارند که در این زمینه باید بررسی داشته باشند. فولاد شادگان و فولاد کاویان هم فولادهایی هستند که در سطح اهواز فعالیت می‌کنند که همگی باید بودجه‌شان را بررسی کنند تا اگر شد، تیم‌داری کنند.

* تیم‌های دوم باشگاه‌های اروپایی امتیازهایی دارند که در ایران وجود ندارد *

اژدری‌زاده با بیان این‌که خودمان دیگر نمی‌توانیم در لیگ برتر تیم‌داری کنیم، خاطرشان‌کرد: همان‌طور که آقای بهروان چند بار طی مصاحبه‌هایش گفته است ما نمی‌توانیم در لیگ برتر شرکت کنیم و این کاملا صحیح است چرا که الزام AFC است که یک مجموعه نمی‌تواند دو تیم را ساپورت کند و در لیگ فعالیت داشته باشد. در اروپا تمام تیم‌های بزرگ تیم دوم هم دارند که در لیگ پایین‌تر فعالیت می‌کنند اما آن‌ها ضمن این‌که محدودیت دارند و نمی‌توانند به لیگ بالاتر صعود کنند، از امتیازاتی هم استفاده می‌کنند و امتیازشان این است که بازیکنان تیم دوم آن‌ها به راحتی می‌توانند در طول یک فصل در تیم اول بازی کنند و البته بازیکنان تیم اول‌شان هم می‌توانند به تیم دوم بیایند ولی در ایران چنین تعریف‌هایی نشده است و با توجه به این‌ موضوع، باشگاه‌ها به صورت مجزا اداره می‌شوند. درست است که ما تیم دوم فولادخوزستان هستیم ولی پروانه‌مان، هیات مدیره و مدیرعامل باشگاه کاملا از باشگاه فولادخوزستان جدا و فقط منبع مالی‌مان یکی است.

* اگر طبق برنامه سه ساله لیگ برتری می‌شدیم، بیشتر روی مشکل‌مان فکر می‌کردیم *

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به این‌که از ابتدای کار می‌دانستید چنین مشکلی بر سر راه‌تان وجود دارد، چرا تدابیر لازم اندیشیده نشد تا کار به این‌جا نرسد؟ گفت: وقتی فردی جاده‌ای را صاف می‌بیند دوست دارد با سرعت بالاتری حرکت کند؛ واقعیت امر این است که برنامه ما برای امسال این بود که حداقل در اولین حضور در لیگ یک در جایگاه ششم قرار بگیریم اما وقتی دیدیم می‌توانیم بیشتر و بهتر کار کنیم و نتیجه بهتری کسب کنیم، با سرعت بالاتری حرکت کردیم و توانستیم به راحتی قهرمان لیگ شویم. اهداف ما سه ساله بود و سال سوم را برای صعود به لیگ برتر تعیین کرده بودیم و مطمئنا طی یکی دو سال بعد با توجه به این‌که اهداف‌مان بالاتر بود، بیشتر روی این مشکل فکر می‌کردیم.

* در صورت عدم حضور در لیگ برتر، امتیاز لیگ یکی می‌خریم *

مديرعامل باشگاه فولادنوين خوزستان بيان‌كرد: به هر حال اگر امتياز به يكي از سازمان‌هاي فولادی منتقل شود سعي مي‌كنيم با پسوند يا پيشوند در ليگ برتر شركت كنيم و اگر هم بحث واگذاري كامل مطرح شد و قرار بر این شد که امتیاز به سازمان دیگری واگذار و آن سازمان خودش متولي شود، مطمئنا سعي مي‌كنيم يك امتياز ليگ يكي خريداري و در فصل بعد در ليگ يك تيم‌داري كنيم.

* برای تصمیم‌گیری، تا پايان مسابقات ليگ برتر صبر می‌كنيم *

وي خاطرنشان‌كرد: بايد تا پايان مسابقات ليگ برتر کشور صبر كنيم تا وضعيت تيم‌هاي هم‌استانی‌مان از نظر ماندن یا سقوط در ليگ مشخص شود و مطمئنا آن موقع روزهاي سرنوشت‌سازي خواهد بود و تصميماتي گرفته خواهد شد.

* نمي‌گذاريم اتفاقات فولادنوين سپاهان براي فولادنوین خوزستان هم بیفتد *

اژدري‌زاده با بيان اين‌كه نمي‌گذاريم آن اتفاقي كه براي بازيكنان تيم فولادنوين سپاهان افتاد براي بازيكنان ما نيز به وجود بيايد، گفت: براي بازيكنان‌مان برنامه‌هايي در نظر داريم. خيلي از بازيكنان ما استعدادهايي بودند كه كشف نشده بودند ولی در تيم ما شاخص شدند. بنابراين هم ما و هم بازيكنان‌مان مي‌دانيم با ارتباط خيلي خوبي كه با يكديگر داريم، مي‌توانيم وضعيت‌مان را تعيين تكليف كنيم. ما به فكر بازيكنان‌مان هستيم و سعي مي‌كنيم بهترين تصميم را داشته باشيم.

وی عنوان‌کرد: در حال حاضر براي واگذاري امتياز، با هيچ يك ازباشگاه‌های استاني يا خارج از استانی بابي باز نكرده‌ايم و فعلا تمركزمان اين است كه امتيازمان درون‌سازماني منتقل شود. درباره واگذاري امتياز به منطقه آزاد اروند هم بايد بگويم مسوولان استاني پيگيري‌هاي خودشان را انجام مي‌دهند، چرا كه در هر صورت اين كار هزينه‌بر است و نياز به زير ساخت دارد و يك شبه نمي‌توان تصميم گرفت و آن سازمان مربوطه بايد بررسي‌هاي خود را انجام دهد و نهايتا تصميم بگيرد.

مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
0
2
ایده پردازان صنعت فولاد
:
:
:
آخرین اخبار