تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۶
کد خبر: ۸۷۲۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مرادی:
28 پایگاه بسیج سازندگی در خوزستان فعالیت دارند
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان گفت: ۲۸ پایگاه بسیج سازندگی در راستای رفع محرومیت در خوزستان فعالیت دارند.

مرتضی مرادی پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسب سالروز تاسیس بسیج سازندگی اظهار کرد: امسال پانزدهمین سالروز تاسیس بسیج سازندگی است. سال ۷۹مقام معظم رهبری در پیامی دستور بر تاسیس بسیج سازندگی صادر کرده تا این نهاد در راستای غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان بسیجی و کمک به سازندگی بسیج فعالیت کند.

وی افزود: این اقدامات در پیشرفت عمومی و ایجاد رفاه برای تمام مردم به ویژه ساکن در مناطق روستایی و عشایری اثربخش است. بسیج سازندگی یکی از اثر گذارترین نهادها در تحقق شعار امسال است چون با فعالیت هایی که انجام می دهد می تواند این همدلی را ایجاد و با کسب رضایت باعث همزبانی شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان با اشاره به اینکه ۲۸ شعبه بسیج سازندگی در استان خوزستان فعالیت دارند، گفت: در سال گذشته در عرصه اقتصاد مقاومتی، فعالیت چشمگیری انجام دادیم. ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره را ارائه دادیم که از این طریق، بیش از ۹۰۰ کارگاه تولیدی که بیشتر در حوزه دامداری و کشاورزی بودند راه اندازی شد.

انجام پروژه های اشتغالزایی

مرادی ادامه داد: کارگاه های تولیدی پیش گفته، عمدتا در زمینه پرورش ماهی، ماکیان، قارچ، دام، شترمرغ و زنبور عسل فعالیت می کنند. صنایع دستی و گلخانه ای نیز از جمله عرصه هایی است که افراد با دریافت تسهیلات در این زمینه مشغول به کار شده اند. با این فعالیت های اشتغال زایی شاهد کاهش وابستگی به خارج و ایجاد اشتغال مولد در استان خواهیم بود.

وی یادآور شد:‌ در زمینه محرومیت زدایی فعالیت هایی در عرصه عمرانی، درمانی و بهداشت و همچنین رفاهی و معیشتی برای مستضعفان انجام داده ایم. به عنوان مثال با جذب ۴۰ میلیارد ریال از قرارگاه خاتم و اعتبارات داخلی بسیج سازندگی بیش از ۳۰۰ پروژه عمرانی را در عرصه های مختلف از جمله کمک به احداث حوزه های علمیه، احداث، تعمیر و تکمیل مساجد، احداث پل های کوچک مواصلاتی در روستا، آبرسانی به مناطق محروم، کمک به تعمیر مزار شهدا، احداث منزل برای محرومان و احداث سرویس بهداشتی انجام داده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان بیان کرد:‌ پروژه آبرسانی به ۲۳ منطقه احمد فدالی دزفول بزرگترین پروژه اجرایی در سال گذشته بود که تا چند روز آینده به بهره برداری می رسد. بیش از هفت ساعت طول می کشد تا به این منطقه رسید و مردم آن نزدیک به سه ساعت حرکت می کردند تا به چشمه ای که وضع نابسامانی داشت برسند. با هر ماشینی نمی شود به آن منطقه رفت.

مرادی عنوان کرد:‌ مرمت، بهسازی و زیباسازی مدارس یکی دیگر از حوزه های کاری بسیج سازندگی بوده که در سال گذشته بسیجیان ۲۲۵ مدرسه را در استان بهسازی و زیباسازی کردند. این نهاد در زمینه خدمات درمانی و بهداشتی نیز با کارهایی از جمله اکیپ تیم پزشکی به مناطق محروم نیز فعالیت می کند. سال گذشته ۳۰۰ اکیپ پزشکی به مناطق محروم استان اعزام شده و بیماران را به صورت رایگان ویزیت کردند.

کمک به بیماران صعب العلاج

وی تاکید کرد: این نهاد در زمینه خدمات رفاهی و معیشتی سال گذشته به ۲۰۰ نفر از بیماران صعب العلاج و نیازمند کمک نقدی کرده است. از کمیته امداد و بهزیستی نیز کمک هایی را مضاف بر اعتبارات خودمان برای مناطق محروم در نظر گرفتیم. توزیع اقلام خوراکی، فرهنگی و آموزشی در سطح روستاها نیز از دیگر فعالیت ها ما بوده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان اظهار کرد: در زمینه آموزش و اشتغال حدود ۱۰ هزار نفر را سال گذشته با همکاری فنی و حرفه ای و جهاد کشاورزی آموزش داده ایم. این آموزش ها در رشته های مختلفی از جمله مشاغل خانگی بودند. نیاز به گسترش مشاغل خانگی در سطح کشور داریم و حتی کشورهای پیشرفته نیز از این طریق به اقتصاد خود رونق می دهند. رشته های خیاطی، چرم دوزی، تولید ترشیجات، گلیم بافی، قالی بافی، آموزش موبایل، طراحی و چاپ روی لباس، کامپیوتر، کفش و صندل دوزی از جمله این آموزش ها هستند.

مرادی بیان کرد:‌ مهمترین فعالیت ها ما در زمینه اقتصاد مقاومتی است. در زمینه اشتغالزایی با اعطای بیش از ۱۰ میلیارد تومان برای جوانان استان اشتغالزایی داشتیم. آمار بی سوادی در خوزستان نگران کننده بوده و یکی از فعالیت های ما کمک به برگزاری کلاس های سوادآموزی بود. در سال گذشته بیش از پنج هزار نفر را در دوره های مختلف سوادآموزی آموزش دادیم.

وی اضافه کرد: اعزام بسیجیان به اردوهای جهادی یکی از کارهای زیبا و اثربخشی است که نوعی خودسازی را برای نیروهای بسیجی دارد. این اردوها در زمان های یک روزه، سه روزه، هفت روز و هفت تا ۱۰ روزه هستند. حلقه های صالحین، مهندسان بسیجی، بسیجیان به ویژه بسیج مساجد و دانشجویان بسیجی از جمله شرکت کنندگان در این اردوها هستند که البته بسیجیان طلاب نیز حضور بسیار پر رنگی دارند.

مشارکت ۸۰ هزار بسیجی

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان عنوان کرد:‌ در سال گذشته بیش از ۸۰ هزار بسیجی در اردوهای جهادی شرکت کردند. در زمینه گروه های جهادی نیز نوروز امسال حدود سه هزار بسیجی دانش آموز و دانشجو در خرمشهر حضور یافته که یکی از بزرگترین اردوهای جهادی کشور بود. در این اردو بسیجیان ۷۰۰ منزل محروم را تعمیر، مرمت و بازسازی کردند.

مرادی در پایان گفت: به مناسبت سالروز تاسیس جهاد سازندگی برنامه هایی از جمله دیدار با علما و ائمه جماعات، تجلیل از پیشکسوتان عرصه بسیج سازندگی، افتتاح پروژه های محرومیت زدایی، بهره برداری از کارگاه های اقتصاد مقاومتی، همایش رسم حجرت با حضور گروه های جهادی و مسئولان استانی و با هدف آسیب شناسی اردوهای جهادی برگزار می شود. اعزام اکیپ های پزشکی، نمایشگاه های اقتصاد مقاومتی و حضور در نماز جمعه و اعلام عملکرد در زمان خطبه ها نیز از سایر برنامه های اجرایی در این هفته هستند.

مرجع / مـهـر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ساکی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
0
0
در شهرستان هویزه دارای وسعت بسیاری است که با تو جه به عللی در فقر بسیاری قرار دارند که اگر بخواهیم در زمینه محرومیت زدائی واقعی به مردم خدمتی صورت گیرد لازم است واقعا لااقل 60 تا 70 درصد هزینه انجام محرومیت زدائی را پرداخت نمود که متاسفانه بعضا مبالغ ارسالی حتی هزینه بنزین رفتن به محل مورد نیاز را تامین نمی کند که این نوع عمل نه فقط محرومیت را نمی زداید بلکه باعث بدبینی مردم به سپیاه و متولیان امر می شود .
برای مثال واقعا ابرسانی برای روستای جفیر که اعتباری حداقل 12 میلیارد تومان مورد نیاز است انتظار دارند که با 5میلیون ریال معجزه بشه که این غیر ممکنه واقعا واقع بین و با رعایت عدالت باشیم
:
:
:
آخرین اخبار