تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۹
کد خبر: ۸۷۲۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برگزاری مرحله دوم المپیادهای علمی کشور در خوزستان
خوزنیوز: رقابت 92 دانش آموز خوزستانی برگزیده در مرحله دوم المپیادهای علمی کشور برگزار شد.

به گزارش خوزنیوز؛ امروز سه شنبه همزمان با کل کشور، مرحله دوم المپیادهای علمی کشور در خوزستان برگزار شد.

جمشید کمایی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان ضمن بازدید از اجرای این المپیاد در دبیرستان تیزهوشان شهید بهشتی ناحیه 4 اهواز، گفت: در مرحله اول المپیادهای علمی تعداد 4721دانش آموز خوزستانی شرکت نمودند که در نهایت 92دانش آموز شامل 50پسر و 42 دختر به مرحله دوم راه یافتند.

وی افزود: این المپیاد در رشته های فیزیک، شیمی، ریاضی، کامپیوتر، نجوم، ادبی و زیست شناسی بوده  و تا 18/2/94 نیز ادامه دارد.

همچنین در این بازدید، شهبازی رئیس اداره تیز هوشان و مدارس استعدادهای درخشان این اداره کل گفت: در خوزستان 24 مرکز تیزهوشان شامل 13 مرکز دخترانه و 11 مرکز پسرانه داریم و 2 مرکز نیز در مهرماه 94 در ناحیه 2 اهواز راه اندازی خواهد شد.

وی اظهار نمود: در مرحله دوم المپیادهای علمی تعداد 10 دانش آموز در رشته فیزیک، 26 نفر در زیست شناسی، 11 نفر در کامپیوتر،11 نفر در شیمی،14 نفر در ریاضی، 9نفر در نجوم و11 نفر در رشته ی ادبی تا 18/2/94 با همدیگر به رقابت می پردازند.

شهبازی گفت: معافیت از خدمت مقدّس سربازی و راه یابی به دانشگاه‌های معتبر بدون آزمون در کنکور سراسری، برخی از مزایای موفقیت وکسب مدال های برتر در المپیادهای علمی است.
:
:
:
آخرین اخبار