تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۹
کد خبر: ۸۷۲۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صدیق راد:
کمپ غیرقانونی ترک اعتیاد در اهواز نداریم
مدیرکل بهزیستی استان خوزستان گفت: بر خلاف گذشته، هم اکنون هیچ کمپ غیرقانونی ترک اعتیاد در اهواز فعالیت ندارد.

غلامرضا صدیق راد پیش از ظهر امروز در نشست خبری با موضوع حضور سازمان های مردم نهاد در عرصه پیشگیری از آسیب های اجتماعی اظهار کرد: یکی از اداراتی که بیشترین سازمان های مردم نهاد با آن همکاری دارند؛ اداره کل بهزیستی است که سازمان های خیریه بسیاری با این نهاد در همکاری هستند.

صدیق راد ادامه داد: در حدود ۵۰ موسسه و سازمان غیر دولتی، ۱۱۷ موسسه خیریه و به طور کلی جمعا با احتساب مراکز مهدکودک، یک هزار و ۸۸۰ موسسه غیر دولتی رابطه تنگاتنکی با ادره کل بهزیستی استان خوزستان دارند.  

وی با اشاره نقش موثر سازمان های مردم نهاد عنوان کرد: در زمینه آسیب های اجتماعی، سازمانهای مردم نهاد باری از دوش ادارات بر می دارند و جاهایی که ما نمی توانیم وارد عمل شویم؛ آنها وارد عمل شده تاثیرات خود را می گذارند.

مدیر کل بهزیستی خوزستان گفت: رسانه های می توانند عنوان کارشناس مسائل اجتماعی امور داخلی کشور را تحلیل کنند و در صورت لزوم و وجود نقص هایی در سازمان های مردم نهاد و یا ادرارات بهزیستی به اداره کل گزارش دهند.  

صدیق راد افزود: خانه های بهبودی در مسئله اعتیاد به خوبی عمل کردند و آموزش ها و روش های زندگی را به این افراد آموختند. همچنین برخی سمن ها کارهای عملیاتی در این حوزه انجام دادند که قابل قدردانی است.

وی با اشاره به درمان اعتیاد در خانه های بهبودی عنوان کرد: موضوع درمان اعتیاد پچیده است و یک سیکل خاص را دارد که از لحاظ شخصیتی، مکان و زمان در افراد متفاوت است و در این مراکز شخص با اختیار خود برای رهایی از این مشکل اقدام می کند.

مدیر کل بهزیستی خوزستان بیان کرد: ۸۴ کمپ ترک اعتیاد در استان وجود دارند، پیش از این کمپ های بودند که به صورت غیر قانونی فعالیت می کردند ولی اکنون دیگر هیچ کمپ غیر قانونی در اهواز وجود ندارد.

صدیق راد با اشاره به سیکل ترک اعتیاد و نحوه ارائه خدمات به معتادان تحت پوشش گفت: اگر ۶ ماه از پاک شدن فرد بگذرد؛ خدمات اداره کل بهزیستی وارد یک سیکل جدید شده و به وی به عنوان معتادی که ترک عتیاد کرده خدمات می دهد.  

وی با اشاره به برخی خدمات آموزشی اداره کل بهزیستی به افرا تحت پوشش گفت: آموش ها با محوریت مهارت زندگی، کار و خانواده به افراد نیازمند و وابسته به اداره کل بهزیستی ارائه می شود.

مدیر کل بهزیستی خوزستان ادامه داد: برای القا کردن این مهارت ها، نیروی کارشناس به مراکز و سازمان های برای آموزش دادن به این افراد فرستاده می شود.

صدیق راد با اشاره به نحوه انجام آمور آموزشی در سازمان بهزیستی اظهار کرد: مسائل آموزشی این سازمان با توزیع بروشور و تراکت و انجام سمینارهای علمی و فرهنگی در مراکز چون دانشگاه، مدارس، سازمان های دولتی و مساجد و حسینیه ها صورت می گیرد.

وی افزود: افرادی که توامند شوند دیگر تحت پوشش اداره کل بهزیستی نیستند و این رسالت بهزیستی است که افراد تحت پوشش را به یک توانمند سازی برسانند.

مدیر کل بهزیستی در پایان با اشاره به نقش سازمان در افزایش تاثیرگذاری افراد تحت پوشش گفت: سازمان بهزیستی با توانمند کردن افراد به آنها این امکان را می دهد که وارد فعالیت های اجتماعی و اقتصادی شوند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار