تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۸۷۳۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برگزاری هشتمین جشنواره آموزشی شهید مطهری در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
حجت الاسلام عادلی نژاد به نقل از شهید مطهری: معلم من کسی است که اندیشیدن را به من بیاموزد
خوزنیوز: هشتمین جشنواره آموزشی شهید مطهری با حضور دکتر علی خدادادی قائم مقام رئیس دانشگاه، حجت الاسلام و المسلمین عادلی نژاد مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر ایرج نظری معاون درمان، دکتر نادر صاکی معاون توسعه پژوهش و فناوری، دکتر عبداله رفیعی معاون توسعه آموزش، دکتر ساسان موگهی معاون دانشجویی فرهنگی و جمعی از روسای دانشکده ها و اعضا هیئت علمی دانشگاه در سالن شهدای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد.

به گزارش خوزنیوز؛ حجت الاسلام و المسلمین آیت عادلی نژاد در این مراسم گفت: اختصاص روزهای مختلف در سال به صنوف مختلف از کارهای بسیار پسندیده در تقدیر از زحمت کشان و تلاش گران هر صنف اما وقتی با دقت به این مسئله نگاه می‌کنیم پیچیدگی های بیشتری در این زمینه وجود دارد. این روزها و مناسبت ها روز تذکر و یادآوری برای همه صنوف خواهد بود که آنان را به رسالت اصلی خود یادآوری می‌کنند زیرا در دنیای امروزه به شدت احساس می‌شود که صنوف مختلف وظایف خود را گاها به درستی انجام نمی‌دهند.

عادلی نژاد افزود: وقتی که انسان در جامعه ای زندگی کند که اراده آن جامعه معطوف به انتفاعات شود نتیجه آن خواهد شد که کارکردهای صنوف مختلف حداقلی خواهد شد و اگر اراده انسان‌ها معطوف به وظایف و رسالت‌ها باشد نتیجه این خواهد شد که معلمی، همیشه بزرگی و عظمت خود را خواهد داشت.

وی در پایان با ذکر این جمله از استاد شهید مرتضی مطهری که "معلم من کسی است که اندیشیدن را به من بیاموزد"گفت: بنده امیدوارم در رسالت‌هایی که به دوش ماست به درستی انجام وظیفه نماییم تا به سر منزل مقصود برسیم.

معاون توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز در این مراسم اظهار داشت: در سال گذشته اقدامات مناسبی در زمینه آموزش در دانشگاه صورت گرفته است همچنین برای جذب اعضا هیئت علمی نیازسنجی های لازم صورت گرفت تا گروه‌های آموزشی را که نیاز به جذب هیئت علمی دارند شناسایی کنیم زیرا یکی از اشکالات مهم سیستم آموزش کلان کشور کمبود اعضای هیئت علمی است.

عبداله رفیعی ادامه داد: با رایزنی های فراوان در حال حاضر در بوردهای تخصصی، فوق تخصصی و علوم پایه توانسته ایم وضعیت مناسبی را ایجاد کنیم همچنین برگزاری جلسات شورای دانشگاه و هم اندیشی های منظم بین اعضای هیئت رئیسه و اعضای هیئت علمی دانشکده ها نیز از اقدامات مثبت این معاونت در سال گذشته بود که کمک شایانی به شناخت مشکلات موجود در بحث آموزش کرد.

معاون توسعه آموزش دانشگاه با بیان اینکه برنامه استراتژیک حوزه معاونت آموزشی دانشگاه در حال تدوین است، گفت: جذب اعضا هیئت علمی، اجرای برنامه های آموزشی، اجرای برنامه شعاع و اجرای ضرورت های قانونی مسایل آموزشی و الکترونیکی کردن پرونده ها و پرداخت های دانشجویی از دیگر برنامه های این واحد در سال جدید خواهد بود.

وی تصریح کرد: همچنین تدوین آیین نامه های آموزشی و پذیرش دانشجویان دکترای حرفه ای تا 30 درصد بصورت بومی نیز در دستور کار این معاونت قرار دارد همچنین برای جذب دانشجو در 9 رشته مقطع کارشناسی ارشد، 4 رشته در مقطع PHD، 3 رشته در مقطع فوق تخصص و 3 رشته در مطقع فلوشیپ، مدارک خود را به وزارت بهداشت ارسال کرده ایم تا بتوانیم مجوز این رشته ها را نیز بگیریم.

رفیعی در پایان تصریح کرد: امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی موجود با ماموریت هایی که به ما سپرده شده است همخوانی ندارد که رفع این نقیصه و ایجاد فضای آموزشی و روحیه آموزشی در اعضای هیئت علمی از وظایف اصلی دانشگاه می‌باشد.

به گزارش خوزنیوز؛ در پایان این مراسم از صاحبان فرآیندهای برتر حوزه مختلف تجلیل بعمل آمد.
:
:
:
آخرین اخبار