تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۸۷۳۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:
مجلس در حذف یارانه ثروتمندان از دولت حمایت می‌کند
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مجلس با تدوین قانون برای حذف یارانه ثروتمندان از دولت حمایت کرده و می‌کند.

غلامحسین شیری با اشاره به موضوع حذف یارانه ثروتمندان بر اساس قانون بودجه 94 کل کشور اظهار داشت: مجلس با تصویب قانون، حمایت خود را در این زمینه انجام داده است و دولت نیز باید در اجرا به وظیفه خود عمل کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه مجلس از همه کارهای خوب حمایت می‌کند، تصریح کرد: قطعا یکی از مباحث مربوط به جایگاه نظارتی مجلس بوده که از سوی نمایندگان دنبال خواهد شد و دولت نیز وظیفه اجرا را برعهده دارد.

وی ادامه داد: سال گذشته خبری از حذف یارانه ثروتمندان نشد و اگر دولت عزم لازم را داشته باشد، با تنظیم ایین‌نامه اجرایی این قانون گام در جهت حذف غیرنیازمندان خواهد گذاشت.

به گفته شیری پرداخت یارانه نقدی به همه مردم از اول شیوه غلطی بود، بلکه بنای قانون بر هدفمند کردن یارانه‌ها بود، اما از اول همه را فقیر و نیازمند فرض کردیم، در حالی که باید فرض بر این باشد همه آحاد مردم توانمند بوده و نیازمندان شناسایی شوند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: اطلاعات نیازمندان واقعی توسط نهادهای حمایتی مانند مستمری بگیران، کارگران فصلی و افراد تحت پوشش دیگر نهادها وجود دارد که می‌توان از آنها در این جهت استفاده کرد.

شیری با اشاره به اینکه اکنون نیز با اراده دولت حذف ثروتمندان دیر نشده است، عنوان کرد: نباید شرایط به گونه‌ای باشد که حذف یارانه این قشر به گردن گروه دیگری انداخته شود، بلکه این موضوع قانون بوده و مجلس و دولت همدل و همزبان هستند و قاطعانه می‌تواند قانون اجرایی شود.

وی ادامه داد: در صورتی که بخشی از یارانه غیرنیازمندان حذف شود، می‌توان آن را در بخش تولید و دیگر بخش‌ها هزینه‌ کرد تا نفع آن به کل جامعه منتقل شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه قطعا مجلس پیگیر چگونگی اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها خواهد بود، گفت: از دولت در اجرای قانون پشتیبانی و حمایت خواهیم کرد و اگر موفقیتی کسب شود، برای همه مردم و نظام خواهد بود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار