تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۸۷۳۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برای کسب مجوز المپیک ۲۰۱۶ ریو؛
شرایط برگزاری مسابقات گزینشی کشتی اعلام شد/ نخستین مصاف در آمریکا
شرایط برگزاری مسابقات گزینشی و تعداد نفرات برگزیده در هر مرحله برای حضور در رقابتهای کشتی بازیهای المپیک ۲۰۱۶ برزیل مشخص شد
شرایط برگزاری مسابقات گزینشی و تعداد نفرات برگزیده در هر مرحله برای حضور در رقابتهای کشتی بازیهای المپیک ۲۰۱۶ برزیل مشخص شد.

با توجه به شرایط مسابقات گزینشی، رقابتهای جهانی لاس وگاس آمریکا مرحله اول رقابتهای گزینشی محسوب می شود که روزهای ۷ تا ۱۲ سپتامبر سال ۲۰۱۵ (شهریور ۹۴) برگزار می شود و در هر وزن مجموعا ۶ نفر (نفرات اول تا پنجم) مجوز حضور در المپیک را کسب می کنند.

مسابقات گزینشی در قاره آسیا نیز طی روزهای ۱۸ تا ۲۰ مارس ۲۰۱۶ (۲۷ تا ۲۹ اسفند ۹۴) در قزاقستان برگزار می شود که نفرات اول و دوم هر وزن مجوز حضور در المپیک ریو را بدست می آورند. همچنین همانند مسابقات آسیایی در قاره های مختلف مسابقات گزینشی برای کشتی گیران آن قاره برگزار خواهد شد.

مرحله بعدی مسابقات گزینشی المپیک برای تمامی کشورها نیز ۲۲ تا ۲۴ آوریل سال ۲۰۱۶ (۲ تا ۴ اردیبهشت ۹۵) در اولانباتور مغولستان برگزار می شود که در هر وزن سه نفر در رشته مردان مجوز حضور در المپیک را کسب می کنند و دومین رقابت گزینشی المپیک ۶ تا ۸ می سال ۲۰۱۶ (۱۶ تا ۱۸ اردیبهشت ۹۵) در شهر استانبول ترکیه انجام خواهد شد که در هر وزن دو نفر اول رشته مردان مجوز حضور در مسابقات را بدست می آورند.

این تصمیمات در جلسه شورای کشتی آسیا که دیروز در شهر دوحه قطر برگزار شد، مورد تایید قرار گرفت. در مجموع ۲۲۸ کشتی گیر مرد و ۱۰۸ کشتی گیر زن و مجموعا ۳۳۶ کشتی گیر در رقابتهای المپیک که روزهای ۵ تا ۱۸ آگوست سال ۲۰۱۶ میلادی (مرداد ۹۶) در ریودوژانیرو برزیل برگزار خواهد شد، حضور دارند.

رقابتهای کشتی المپیک از سال ۲۰۱۶ در ۶ وزن آزاد مردان، ۶ وزن فرنگی مردان و ۶ وزن زنان برگزار خواهد شد که نسبت به سال ۲۰۱۲ در رشته آزاد و فرنگی مردان یک وزن کم شده و به زنان ۲ وزن اضافه شده است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار