تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱
کد خبر: ۸۷۳۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره محیط زیست دزفول خبر داد:
دستگیری عامل کشتار پرنده زنبورخوار در دزفول
رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول از دستگیری عامل کشتار پرنده زنبورخوار در این شهرستان و تحویل وی به دادسرای عمومی و انقلاب خبر داد.

 فرهاد قلی‌نژاد اظهار کرد: به دنبال گزارش رسیده مبنی بر تلفات گسترده پرنده زنبورخوار در بخش شهیون دزفول، مأموران یگان حفاظت محیط زیست دزفول در محل، حاضر و تحقیقات خود را جهت شناسایی عاملان این کار آغاز کردند.

وی افزود: بیش از 50 قطعه پرنده زنبورخوار به دلیل مسمومیت در این منطقه تلف شده که پس از تحقیقات و جمع‌آوری ادله لازم، یک زنبوردار در حوالی محل تلفات، دستگیر و به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان معرفی شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول تصریح کرد: پرنده زنبورخوار از پرندگان زیبا بوده که برخی از افراد و زنبورداران برخلاف قوانین و مقررات محیط زیست مبادرت به مسمومیت پرندگان مذکور و شکار آنها می‌کنند و زنبورداران باید از روش‌های دیگری جهت مراقبت از زنبورهای خود استفاده کنند.

پرنده زنبورخوار از راسته سبزقباسانان است، تیره زنبورخواران پرندگانی با رنگ آمیزی زیبا، بال‌های دراز و کشیده، دم نسبتاً بلند هستند و در درخت‌زارها و زمین‌های کشاورزی، بیشه‌ها و باغ‌ها به سر می‌برند، این پرندگان تابستان‌ها در ایران و جنوب فراوان دیده شده و در حین پرواز، حشرات را شکار می‌کنند.
:
:
:
آخرین اخبار