تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲
کد خبر: ۸۷۳۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خون در رگ‌های مردم رامهرمز منجمد شده است
بی تفاوتی سازمان انتقال خون در رامهرمز صدای مردم را در آورده است
بی تفاوتی مسئولان سازمان انتقال خون استان از ایجاد پایگاه انتقال خون در رامهرمز، صدای مردم را در آورده است.

سال‌هاست که این شهرستان و بخش‌های تابعه تاکنون فاقد مرکز دریافت خون‌های اهدایی مردم می‌باشد و با وجود همکاری‌های مسئولان شهرستان سازمان انتقال خون خوزستان هیچ‌گونه پاسخی به درخواستهای مردمی و مسئولان در راه‌اندازی مرکزانتقال خون در رامهرمز ننموده است.

یدالله قیصری از شهروندان رامهرمز می‌گوید: دوست دارم که به طور مرتب خون اهدا کنم اما با نبودن مرکز خون گیری چند سال است که نتوانسته‌ام این امر خیر را عملی سازم.

عبدالکریم بازرگانی یکی دیگر از شهروندان رامهرمزی نیز در این رابطه گفت: اهدا خون بسیار ثواب دارد و علاوه بر ثواب برای سلامتی انسان نیز مفید است اما متاسفانه مسئولان سازمان انتقال خون استان تاکنون مردم این شهرستان را از وارد شدن به این ثواب محروم کرده‌اند که باید پاسخگو باشند.

نسرین نوبری یکی از بانوان نیکوکار شهرستان است که می‌گوید: نمی‌دانم چرا برخی از مسئولان فقط و فقط دل‌خوشند که نامشان مسئول باشد ولی در عمل کاری نمی‌کنند، مانند مسئولان سازمان انتقال خون استان که هیچ‌گونه کمکی برای راه‌اندازی مرکز انتقال خون در رامهرمز تابحال انجام نداده‌اند.

امکانات و مقدمات کار فراهم شده است

رئیس شبکه بهداشت و درمان رامهرمز در این رابطه اظهار کرد: علی رغم اینکه که مسئولیت انتقال خون و خون‌گیری از مردم در حیطه کاری و مسئولیت ما نیست اما با این وجود اماده همکاری با سازمان انتقال خون استان هستیم.

رحیم براتی افزود: دراین راستا و برای کمک به این امر خدا پسندانه و حل مشکل مردم مکان، امکانات و تجهیزات و پزشک را در حد امکان فراهم کرده‌ایم اما متاسفانه تاکنون سازمان انتقال خون استان هیچ‌گونه پاسخی به ما نداده است

مسئولان انتقال خون همکاری کنند

فرماندار رامهرمز نیز در این رابطه گفت: شهرستان رامهرمز و بخش‌های تابعه و شهرهای حومه از جمعیت بالایی برخوردارند و ضروری است سازمان انتقال خون استان مرکز خون‌گیری و پالایش فرآورده‌های خونی را در این شهرستان ایجاد کند تا علاوه بر حل مشکل مردم، کمک به بیماران نیازمند نیز بشود.

مصطفی سمالی ادامه داد: خوشبختانه شبکه بهداشت و درمان رامهرمز با وجودیکه در حیطه کاری آن‌ها نیست اما آماده هر‌گونه همکاری در این زمینه است و مکان و برخی امکانات را فراهم کرده است و در تامین یک نفر پزشک نیز همکاری خواهد کرد.

فرماندار رامهرمز در ادامه تصریح کرد: متاسفانه علی رغم همه این همکاری‌ها و پیگیری‌ها در سطح شهرستان، سازمان انتقال خون استان هیچ‌گونه کاری صورت نداده است و مردم این شهرستان شهرهای اطراف را که دسترسی آن‌ها به اهواز کمتر است را دچار دردسر کرده است.

سمالی همچنین گفت: مسئولان سازمان انتقال خون استان باید از فرصت فراهم آمده که همکاری مسئولان شهرستان را در بر دارد نهایت استفاده را بکنند.

این نماینده دولت در شهرستان در پایان با توجه به محوریت رامهرمز مابین چند شهر استان خواستار ایجاد مرکز انتقال خون و فرآورده‌های خون در این شهرستان شد و عنوان کرد: ما فقط به یک مرکز خون‌گیری ساده قانع نیستیم و این وظیفه سازمان انتقال خون استان که قدر مردمی را که می‌خواهند مجانی خون اهدا کنند بداند و بی‌تفاوت از این امر مهم نگذرد زیرا که مردم ما مردمی متدین هستند و ایثارگری‌های خود را در تمام زمینه‌های اجتماعی تاکنون به اثبات رسانده‌اند.
مرجع / فـارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
جمیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
0
0
کلا وضع سازمان انتقال خون مناسب نیست . رفتار کارکنان مناسب نیست و بعضا شئونات اسلامی رعایت نمی شود.
:
:
:
آخرین اخبار