تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷
کد خبر: ۸۷۳۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
موسوی:
دستفروشان اهواز شناسنامه دار می شوند
شهردار اهواز گفت: بعد از پیگیری ها و مطالعات انجام شده از سوی کارشناسان شهرداری و آشنایی با دستفروشان به دنبال شناسنامه دار کردن دستفروشان اهواز هستیم.

سید خلف موسوی در جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان خوزستان اظهار کرد: در موضوع دستفروشان، مطالعات جامعی در سطح شهر اهواز انجام دادیم و در رابطه با اینکه این افراد بومی یا غیر بومی هستند نیز اطلاعاتی را جمع آوری کردیم.

موسوی ادامه داد: همچنین در ارتباط با چگونگی برخورد با این معضل و اشخاص دست فروش در اروپا و آسیا نیز اطلاعاتی حاصل شد و به این نتیجه رسیدیم که تمامی شهرهای دنیا با این معضل و البته با اختلاف در مدیریت آن مواجه هستند.

وی با اشاره به ساماندهی دستفروشان در کشورهای پیشرفته گفت: در کشورهای اروپایی در جهت ساماندهی دستفروشان برای هر کدام از آنها کارت صادر می شود و مسئولان آن کشور این صنف را به رسمیت می شناسد.

شهردار اهواز بیان کرد: با ۶ بازارچه در دست ساخت در اساسی ترین نقاط شهر اهواز که محل تجمع این قشر از افراد است، یک گام اساسی برای مقابله با این پدیده برداشته شده است.

موسوی افزود: همچنین بعد از پیگیری ها و مطالعات انجام شده از سوی کارشناسان شهرداری و آشنایی با دستفروشان، به دنبال شناسنامه دار کردن تمامی دستفروشان سطح شهر اهواز هستیم.

وی برخورد شدید را سلبی دانست و گفت: برخورد شدید با این افراد نمی تواند کاری را از پیش ببرد و ما باید برای جلوگیری از انتشار این مشکل به دنبال فراهم آوردن امکاناتی چون  بازارچه های محله ای باشیم.  

شهردار اهواز با اشاره به معضل بیکاری و شایع بودن آن در استان اظهار کرد: پدیده بیکاری بسیار در خوزستان شایع است و این دستفروشان برای تهیه مایحتاج زندگی خود به هیج وجه حاضر نیستند که از بساط کردن در وسط خیابان نادری دست بکشند به همین دلیل راهکار اصلی، فراهم کردن کار برای این افراد قبل از برخورد است.  

موسوی در رابطه با وانت بارهایی که محصولات غذایی عرضه می کنند نیز گفت: قبل از تبدیل شدن وانت بارها به یک صنف که بیشتر هم افراد غیر بومی هستند، ضروری است که چاره ای اندیشید.  

وی در پایان گفت: در جمع آوری قلیان ها از سطح شهر، شهرداری آمادگی خود را برای همکاری با دیگر ارگانها اعلام می کند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار