تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۸۷۴۹۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش:
پذیرفته شدگان آزمون استخدامی مهر95 به بدنه آموزش و پرورش اضافه می‌شوند
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، از پیش‌بینی 13 هزار و 500 میلیارد ریال برای سال تحصیلی جاری و همچنین 35 هزار میلیارد ریال برای سال تحصیلی آینده به منظور اجرای طرح رتبه بندی معلمان در کشور خبر داد.

سیدمحمد بطحایی افزود: طرح رتبه‌بندی معلمان در دولت تدبیر و امید با هدف ارتقای کیفیت آموزشی و ایجاد انگیزه در معلمان اجرایی می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش یاد آور شد: با توجه به مشکلات کشور در تامین اعتبارات بخش‌های مختلف، توجه دولت تدبیر و امید به اجرای طرح رتبه بندی معلمان با اختصاص این اعتبارها قابل تقدیر است.

وی اضافه کرد: در طرح رتبه‌بندی معلمان افزایش حقوق معلمان در چهار طبقه بندی با لحاظ کردن توانمندی و مهارتهای آموزشی و علمی معلمان در نظر گرفته شده است.

بطحایی به برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش برای برگزاری آزمون به منظور استخدام 5000 نفر اشاره و خاطرنشان کرد: پذیرفته شدگان در این آزمون با طی دوره‌های مهارت آموزی حرفه معلمی، مهر سال 1395 به بدنه آموزش و پرورش کشور اضافه می‌شوند. معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: استخدام معلمین در این مرحله بر اساس ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان و از میان دانش آموختگان دارای مدرک کارشناسی و بالاتر و بر اساس نیازهای استانها و مناطق کشور انجام می‌شود.

وی از آماده شدن جدول‌های استخدامی این آزمون در وزارت آموزش و پرورش خبر داد و اضافه کرد: اولویت استخدام در رشته‌های مختلف نیز بر نیازهای استان‌ها و مناطق است.

بطحایی در مورد شرایط حضور آموزگاران و معلمان حق التدریسی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش گفت: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، این افراد نیز باید در آزمون شرکت کنند و در صورت قرار گرفتن در شرایط برابر، از اولویت استخدامی برخوردار می شوند.

گفتنی است؛ با حضور سیدمحمد بطحایی از 30 تن از معلمان نمونه و مولفان و مبتکران فرهنگی استان سمنان به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در تالار استاد مطهری سمنان تقدیر شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار