تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۸۷۵۱۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حامیان محیط زیست: مناطق نفتخیز جنوب، دیوارکشی در کوی بروال را متوقف کند
حدود 100 نفر از فعالان محیط زیست با تجمع در کوی بروال (علی آباد) اهواز، توقف کار دیوار کشی در این منطقه از سوی شرکت مناطق نفتخیز را خواستار شدند.

انجمن حامیان محیط زیست خوزستان به همراه تعدادی از فعالان محیط زیست با حمل پلاکاردهایی عصر جمعه در منطقه کوی علی آباد (بروال) حضور یافتند.



این فعالان محیط زیست که شامل حدود 100 زن و مرد بودند، نسبت به دیوارکشی شرکت نفت در اطراف منطقه بروال که در حال انجام است معترضند.

به گفته برخی تجمع کنندگان، دیوار کشی شرکت نفت در اطراف اراضی علاوه بر نازیبا شدن چهره منطقه باعث می شود این منطقه در محاصره اراضی شرکت مناطق نفتخیز جنوب درآید.

گودبرداری ها و خاکبرداری متعدد در اطراف منطقه یکی دیگر از موارد مورد اعتراض حاضران بود که نیاز به ساماندهی دارد. این خاکبرداری ها در زمان حفر چاه های نفتی در این منطقه ایجاد شده که اکنون مدت هاست به صورت مکانی برای تجمع فاضلاب درآمده و بهداشت محل زندگی اهالی را تهدید می کند.

ساماندهی چاه های پسماند در اطراف کوی بروال خواسته دیگر انجمن حامیان محیط زیست بود که ساماندهی آن را از مسوولان شرکت مناطق نفتخیز جنوب خواستار شدند.

به گفته فعالان محیط زیست، شرکت نفت هر چند یکبار آتش سوزی هایی در این چاه ها ایجاد می کند که دود و آلودگی آن تمام منطقه را فرا می گیرد.

کوی بروال بیش از 20 حلقه چاه دارد. این در حالیست که شرکت مناطق نفتخیز جنوب با وجود آلودگی هایی که ایجاد کرده هیچگونه عوارض و خدماتی به اهالی نمی دهد.

سه زمین ورزشی در اطراف این منطقه قرار دارد که شرکت نفت ادعای تملک آنها را دارد و به تازگی این شرکت یکی از این زمین ها را برای تخلیه دیوارهای بتنی پیش ساخته، دیوارکشی و تصرف کرده است.

گفته می شود مسوولان شهری برای ساخت مدرسه و خانه بهداشت از شرکت نفت درخواست زمین کرده اما با مخالفت آنها روبه رو شده اند. همچنین شرکت نفت یکی از معارضان اصلی احداث جاده دسترسی کوی بروال به کوی فرهنگیان اهواز است که فقط 800 متر طول دارد و تنها جاده ارتباطی استاندارد آنها با شهر می تواند باشد.

به گفته اهالی کوی بروال، در مجاورت این منطقه جنگلی با بیش از یک هزار اصله درخت قرار داشته که پس از فعالیت شرکت نفت و فرودگاه اهواز خشک شده است.

اهالی بروال با اشاره به قدمت این منطقه که بیش از عمر چاه های نفت و فرودگاه اهواز است، جبران خسارت به محیط زیست منطقه را خواستار شده اند.

به گفته فعالان محیط زیست حاضر در این تجمع، فرودگاه اهواز نیز آلودگی صوتی زیادی ایجاد می کند اما هیچگاه تاکنون خدمات و یا عوارضی پرداخت نکرده است.

مسوولان شرکت نفت در جلسه با اهالی مدعی شده اند که قدرت تملک همه اراضی منطقه و یا هر نقطه دلخواه را دارند و این مساله اهالی را نگران کرده است.

کوی بروال در محدوده منطقه 3 شهرداری اهواز است که جنب فرودگاه اهواز قرار دارد. این منطقه با وجود وعده های مسوولان در سال های گذشته هنوز به طور رسمی به شهر اهواز ملحق نشده به همین دلیل از خدمات شهری محروم است و شهرداری اهواز فقط زباله های آن را جمع آوری می کند. آسفالت معابر این منطقه که برای نخستین بار در پاییز 93 آغاز شده بود به دلیل مخالفت شرکت آب و فاضلاب اهواز از احداث شبکه فاضلاب ناتمام مانده است.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
0
3
متاسفم مگر نه اینکه نفت را استخراج میکنید برای راحت زندگی کردنه مردم؟؟؟! چرا نفت شده بلای جوون این مردم و در واقع ظلم به مردم؟؟؟ حق مردم این منطقه بهداشت می باشد این جزء امکانات اولیه ی زندگی است ، چه کسی جوابگو ست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ابوعدنان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
0
3
واضح ومبرهن است که نفت ملی است وباید استخراج شود البته به هرقیمتی !
حال دوستان می فرمایند برای راحت زندگی کردن مردم است این درست اما باید گفت منظور از مردم استانهای نور چشمی هستند نه ما خوزستانیها .
ما کلا ملی هستیم ومتعلق به ملتیم بجز خودمون .
نمی دونم چرا یاد داستان شمردن خرافتادم .
میگن یه نفر 10 تا خرداشت وپیاده می رفت گفتند برای چه پیاده می ری ؟
فرمود وقتی پیاده میشم خرهام 10 تان وقتی سوار میشم 9 تا!!
:
:
:
آخرین اخبار