تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۸۷۵۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آهنین جان:
وضع شعر در خوزستان بسیار ایده آل است
یک شاعر خوزستانی گفت: فضای شعر خوزستان به دلیل تنوع اقلیم در وضعیت بسیار عالی به سر می برد.

قاسم آهنین جان بیان کرد: ادبیات به صورت کلی یکی از ارکان اصلی دانشگاه ها محسوب می شود به همین دلیل در خوزستان نیز دانشکده ای با نام ادبیات و با حوزه فعالیت تخصصی ادبیات کلاسیک و معاصر وجود دارد.

وی افزود: بسیاری از شخصیت های برجسته ادبیات، همچون دکتر شفیع کدکنی که خدمات و آثار بسیار شایسته ای را به جامعه ادبی کشور ارائه کرده، تحصیلات خود را به صورت آکادمیک در دانشگاه گذرانده بود به خصوص اینکه وی در زمینه تحقیق متون، فعالیت های بی نظیری را انجام داده است.

این شاعر خوزستانی با اشاره به نبود بستر های لازم برای پرورش دانشجویان علاقمندان در دانشگاه ها گفت: در سال های گذشته در دانشگاه ها ادبیات اهواز نشست های با حضور شاعران دانشجو و حتی برخی افراد علاقمند غیر دانشجو برگزار می شد. این نشست ها به رشد فردی شاعران تازه کار کمک فراوانی می کرد اما متاسفانه در این زمان به دلیل برخی مصلحت های نامشخص جلوی برگزاری این نشست ها گرفته شده است.

آهنین جان با بیان اینکه فضای شعر خوزستان به دلیل تنوع اقلیم در وضعیت بسیار عالی به سر می برد، اظهار کرد: بدون شک فضای شعر استان جز برترین های کشور محسوب می شود و این حرف من یک تعارف نیست بلکه برخواسته از سالهای سال تجربه است.

این شاعر خوزستانی گفت: شاعران خوزستانی هیچگاه از مسئولان تقاضایی مالی نداشتند و چنین در خواستهایی با روحیه هنری آنها سر سازگاری ندارد. متاسفانه عدم مسئولیت پذیری و تعهد مسئولان، جامعه شعر خوزستان را دچار سردرگمی کرده است. در صورتی می توان بدون صرف هزینه فعالیت های بسیاری در زمینه بستر سازی و رشد شاعران تازه کاز انجام داد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار