تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۸۷۶۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انعقاد تفاهم نامه بین دانشگاه چمران و آموزش پرورش ناحیه 4 ؛
همکاری دانشگاه و آموزش و پرورش باید گسترش یابد
خوزنیوز: امضای تفاهم نامه همکاری مشترک و خدمات متقابل علمی، آموزشی و پژوهشی بین آموزش و پرورش ناحیه 4 اهواز و دانشگاه شهید چمران اهواز منعقد شد.

به گزارش خوزنیوز؛ در این نشست کاری که به همت معاونت پژوهشی ناحیه در سالن جلسات ریاست اداره برگزار شد، ابتدا معاون پژوهشی ناحیه4 با تبریک هفته معلم و خیرمقدم به مدعوین در سخنان کوتاهی به هدف امضای این تفاهم نامه اشاره کرد و گفت: از آنجائیکه برون داد و محصول فرآیند نظام آموزش و پرورش به عنوان ورودی دانشگاه ها تاثیر بسزایی در وضعیت و کیفیت دانشگاه ها دارد، تعامل و ارتباط بیشتر این دو نهاد موثر در تعلیم و تربیت - در حوزه نظر و اجرا - را می طلبد.

حسن بهنام افزود: این تفاهم نامه گامی در جهت توسعه روابط و ایجاد ارتباط سازمان یافته و گسترش و تقویت همکاری های علمی، آموزشی، پژوهشی و فناوری است.

معاون پژوهشی ناحیه 4 با اشاره به اهداف تعریف شده آموزش و پرورش جدید از سوی نهادهای معتبر جهانی نظیر یونسکو و همچنین اهداف بلند و متعالی سند تحول بنیادین که مبتنی بر تعلیم و تربیت اسلامی است، تاکید کرد: ما به دنبال قانونمند ساختن شکل و محتوای همکاری و برآورده شدن خواسته های دوطرف، به منظور تحقق اهداف سند تحول بنیادین و عملیاتی نمودن راهکارهای اجرایی آن در زمینه های علمیِ، آموزشی، پژوهشی و فناوری و جلوگیری از اتلاف وقت، نیرو، هزینه و گردش کار اضافه و غیرضروری هستیم.

وی گام بعدی را تشکیل کمیته های تخصصی و اجرایی مشترک برای تعیین سازوکارهای اجرایی نمودن مفاد تفاهم نامه ذکر کرد و گفت: ناحیه4  آمادگی کامل را جهت همکاری همه جانبه با دانشگاه شهیدچمران دارد.

همچنین در ادامه این مراسم، مدیر آموزش و پرورش ناحیه 4 با تشکر از حضور مسئولان دانشگاه شهید چمران و با اشاره به وضعیت آموزشی استان، ضرورت تعامل آموزش و پرورش و دانشگاه را یادآور شد و با تاکید بر چشم انداز آموزش و پرورش نوین و ضرورت رسیدن به اهداف آن گفت: همکاری دانشگاه و آموزش و پرورش باید چنان گسترده شود که دیوارهای بین آنها برداشته شود و این همکاری ها روزآمد شود.

خمیسی افزود: این تفاهم نامه ها گامی است در جهت قانونمند ساختن همکاری ها و خوب است، ولی باید به سمتی حرکت کنیم که نیازی به این تفاهم نامه ها نباشد؛ چرا که آموزش و پرورش و دانشگاه چنان به هم وابسته اند که جدایی بین آنها معنی ندارد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه4 در پایان با بیان برخی ویژگی های منحصر به فرد مدارس زیر پوشش این ناحیه که می تواند در انجام تحقیقات دانشگاهی بسیار موثر باشد، خطاب به مسئولان دانشگاه شهید چمران گفت: درهای آموزش و پرورش ناحیه4 برای همه گونه همکاری بر روی این دانشگاه باز است.

در پایان این نشست معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز با ابراز خرسندی از حضور در آموزش و پرورش ناحیه4 گفت: ما خود را از آموزش و پرورش می دانیم و احساس می کنیم در خانه خود هستیم.

حاجی دولو با اشاره به کارکرد دانشگاه ها که علاوه بر آموزش، کارکرد پژوهشی، کارآفرینی و حل معضلات و مشکلات جامعه را در دستور کار دارد افزود: دانشگاه در قبال مشکلات کشور مانند ریزگردها و مسائل و مشکلات آموزش و پرورش و غیره احساس وظیفه می کند.

وی با اشاره به جایگاه مهم دانشگاه شهیدچمران اهواز که از مهم ترین و جامع ترین دانشگاه های کشور می باشد گفت: ما خود را در قبال مسائل و مشکلات آموزش و پرورش مسئول می دانیم و در این موضوع دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی این دانشگاه نقش محوری دارد.

حاجی دولو در ادامه درباره نحوه همکاری و اجرای تفاهم نامه گفت: از مشکلات آموزش و پرورش آسیب شناسی دقیقی صورت بگیرد، در پایان نامه ها و پروژه های تحقیقاتی مشکلات بررسی شوند و با دید انتقادی، فعالیتهای انجام شده قبلی مورد نقد و بررسی قرار گیرد تا در دوره جدید پس از شناسایی، برطرف شوند.

وی در پایان خواستار تشکیل کمیته های تخصصی مشترک و نیازسنجی دو طرف برای بررسی مسائل و عناوین و هماهنگی هرچه بیشتر برای انجام تحقیقات و پژوهش ها شد و آمادگی دانشگاه برای استفاده از ظرفیت عظیم اساتید و دانشجویان اعلام کرد.
:
:
:
آخرین اخبار