تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۸۷۶۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون فنی جهاد کشاورزی دزفول:
کشاورزان گندم تولیدی را به واسطه ها نفروشند
معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی دزفول به کشاورزان توصیه کرد گندم تولیدی خود را تنها به مراکز خرید تضمینی گندم که زیر نظر جهاد کشاورزی فعالیت می کنند تحویل دهند و از فروش گندم به واسطه ها خودداری کنند.

با آغاز عملیات برداشت محصول گندم در شمال خوزستان ، دلالان و واسطه ها نیز وارد عمل شده و با برپایی مراکز خرید غیرمجاز اقدام به خرید گندم کشاورزان با قیمتی کمتر از نرخ تضمینی خرید می نمایند.

علی کرمی دوشنبه از کشاورزان خواست با هوشیاری از فروش محصول گندم به دلالان خودداری کنند.

وی افزود: هشت مرکز دولتی و رسمی کار خرید تضمینی گندم را در دزفول بر عهده دارند که شامل مرکز خرید تضمینی گندم واقع در شهرک منتظری،مرکز خرید قدس بنواز ناظر،مرکز خرید بنوت،اتحادیه سبیلی ،مرکز خرید شهید خان بابایی سردشت ،مرکز خرید شهیون،سیلوی دانه طلایی و سیلوی ماهور برنجی می باشند.

کرمی با اشاره به اینکه برخی مراکز خرید رسمی گندم به صورت شبانه روزی اقدام به خرید گندم کشاورزان می کنند اظهار کرد: مراکز دولتی گندم نان را به قیمت تضمینی هر کیلوگرم 11هزارو 550 ریال و گندم دورم را به قیمت 11هزار و 880 هزار ریال از کشاورزان خریداری می کنند.

در سال زراعی جاری 37 هزار هکتار از اراضی دزفول به کشت گندم آبی و 17 هزار هکتار به کشت گندم دیم اختصاص یافت که به دلیل بروز خشکسالی و عدم بارندگی مناسب مزارع گندم دیم به میزان 100 درصد دچار خسارت شده و قابل برداشت نیست.

طبق پیش بینی مدیریت جهاد کشاورزی دزفول امسال 130 هزار تن محصول گندم از مزارع دزفول برداشت می شود.

عملیات برداشت محصول گندم از مزارع شهرستان دزفول از اوایل اردیبهشت ماه آغاز شده و تا اواخر خردادماه ادامه دارد.

از 90 هزار هکتار اراضی قابل کشت در دزفول سالانه حدود دو میلیون تن محصول برداشت می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار