تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۸۷۷۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کشتی سوزیانا برای گردشگری آبی وارد اهواز شد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: کشتی سوزیانا هفته جاری با پیمودن مسیر آبی رودخانه کارون از خرمشهر به اهواز آمد تا در این رودخانه برای تفریح و گردشگری آبی فعالیت خود را آغاز کند.

افشین حیدری روز سه شنبه اظهار کرد: کشتی سوزیانا توسط بخش خصوصی و به منظور ارایه خدمات گردشگری و تفریحی به مسافران و شهروندان اهوازی در رودخانه کارون فعالیت خواهد کرد.

وی افزود: این کشتی شامل رستوران آبی است که با ایجاد فضای تفریحی و جذاب برای گردشگران با حمایت شهرداری اهواز، از میراث فرهنگی خوزستان مجوز گرفته است.

حیدری با بیان اینکه ایجاد زمینه برای سفرهای آبی در رودخانه کارون از برنامه های گردشگری آبی و جزو فعالیت های این اداره کل است، گفت: این کشتی در داخل رودخانه کارون در مسیری مشخص حرکت می کند و با توجه به طراحی این کشتی کار بسیار جالب و قشنگی خواهد بود.

وی ادامه داد: ایجاد کافی شاپ در رودخانه کارون، اسکله ها و توقفگاه قایق در ساحل کارون از دیگر اقدامات است که با استفاده از این ظرفیت شهروندان می توانند قایق خریداری و در این توقفگاه نگهداری کنند.

وی بیان کرد: در دریاچه های پشت سدها نیز می توان از این قایق ها استفاده کرد که پیش از این محدودیت داشت اما به همت استاندار خوزستان این محدودیت ها رفع شد و این امکان برای گردشگری آبی مردم خوزستان فراهم شد.

حیدری ادامه داد: سعی می شود کشتی سوزیانا در نقاطی از رودخانه کارون تردد کند که سطح آب بالاتر و عمق بیشتری داشته باشد؛ این کشتی توسط بخش خصوصی تهیه و سرمایه گذار آن بخش خصوصی است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار