تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۸۷۷۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان:
50 درصدخوزستانی‌ها سواد مدرسه‌ای دارند
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: خوزستان 650 هزار آدم بی‌سواد دارد و نیمی از استان بیش از 50 درصد سواد مدرسه‌ای مقطع راهنمایی دارند.

محمد تقی‌زاده صبح امروز در مراسم بزرگداشت هفته معلم در سالن آموزش و پرورش سردشت زیدون اظهار کرد: در تاریخ ادبیات سرزمین ما بلکه منابع معنوی، مذهبی و دینی ما بسیار به مسئله آموزش و پرورش و توانایی و علم پرداخته شده که با مرور زمان از آن غفلت کرده‌ایم.

وی با اشاره به شناخت درست و فهم و معرفت در محتوا که یک مسئله ملی و مذهبی است، افزود: این امر می‌تواند امروز فرهنگیان و دانش‌آموزان را به اهداف خود برساند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: منابع بسیار بزرگی در خوزستان در سطح بین‌الملل وجود دارد که نسل به نسل و دوره به دوره به ما انتقال داده شده و باید از آن استفاده صحیح کنیم.

تقی‌زاده گفت: امروز بیش از پیش نیاز ما به شناخت است، شناخت کلاهک‌های فرهنگی چرا که هزینه سنگین فرهنگی، سایه‌اش را روی ملت ایران گذاشته است.

وی ادامه داد: اگر این کلاهک‌های فرهنگی منهدم شود دانش‌آموزان و فرزندان ما دچار انحراف می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ضمن اشاره به مهارت‌های زندگی در نسل امروز و جوان افزود: دوستی، محبت و همبستگی و همدلی و هم زبانی از مهارت‌هایی است که نسل امروز ما باید بر روی آن شناخت پیدا کند که اگر این امر میسر شود هدف را برای جامعه و فرزندان ما محقق خواهد کرد.

تقی‌زاده خاطرنشان کرد: اگر آموزش و پرورش آسیب ببینند جامعه و فرزندان ما نیز آسیب می‌بینند و در آینده دچار مشکل خواهیم شد، در همین راستا باید دانش‌آموزان را خوب پرورش کنیم.

وی اضافه کرد: بزرگ‌ترین مشکل برای آموزش پرورش این است که هرگز آموزش و پرورش اولویت نخست مسئولان نبوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان یادآور شد: با وجودم اینکه بنیانگذار این انقلاب، آموزش پرورش را اولویت اول قبل از انقلاب می‌دانست آموزش پرورش را خوب درک کرده بود.

تقی‌زاده ادامه داد: نگاه ما باید به این سمت باشد که مسئولان و همه دستگاه‌های اجرایی، اولویت خود را در راستای رفع مشکلات معیشتی معلمان بدانند.

وی ضمن اشاره به اینکه معلم محور هر تحولی در جامعه است افزود: هر پیشرفت و توسعه‌ای که در جامعه بخواهد صورت بگیرد به واسطه معلمان است.

تقی‌زاده خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش در استان خوزستان در طول تاریخ یک نقش محوری در معادلات ملی و دینی داشته، یک نقش پررنگ که اگر خوزستان به آن آرمان واقعی خود برسد ایران اسلامی  به سمت آن آرمان‌ها نزدیک‌تر خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: 230 میلیارد تومان مطالبات آموزش و پرورش استان از شرکت‌ها و شهرداری‌ها بوده که تاکنون پرداخت نشده و در مجموع، تمام اعتباراتی که در سال جاری به آموزش و پرورش داده شده 4 میلیارد تومان است.

وی تصریح کرد: برای پیگیری این مطالبات یک همت عمومی نیاز است که اگر این مطالبات برگشت داده شود تحول بسیار بزرگی در استان را شاهد خواهیم بود.

تقی‌زاده اضافه کرد:  یکی از عوامل عقب‌ماندگی خوزستان نداشتن برنامه بوده و اگر برنامه‌ای وجود داشت، این استان در رتبه 31 کشور قرار می‌گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان همچنین عنوان کرد: ما نباید حرف‌های کلی بزنیم چرا که خوزستان 650 هزار آدم بی‌سواد دارد و نیمی از استان خوزستان بیش از 50 درصد سواد مدرسه‌ای مقطع راهنمایی دارند.

وی در پایان بیان کرد: آرامش، امنیت، ثبات و پایداری و احترام به همکاران در آموزش و پرورش از اولویت‌های امسال این اداره کل است و باید هر چه بیشتر بتوانیم اعتماد عمومی را در مجموعه سازمان آموزش و پرورش باید جلب کنیم تا به اهداف متعالی‌تر دست یابیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار