تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۸۷۸۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کری: خواهان توافق هسته‌ای مناسب با ایرانیم
کری روز سه شنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در شهر بندری سوچی روسیه در ساحل دریای سیاه شرکت کرد.

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا با تاکید بر موضع کشورش در مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 گفت: خواهان کسب توافق هسته ای مناسب با ایران هستیم و با روسیه در این مورد اتفاق نظر داریم.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری روسیه24، کری روز سه شنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در شهر بندری سوچی روسیه در ساحل دریای سیاه خاطرنشان کرد: وحدت و اتفاق نظر، کلیدی برای اجرای توافق ها در مورد برنامه هسته ای ایران است و آمریکا و روسیه در این مساله متحد هستند.

وی افزود: همه می دانیم که وحدت نظر عامل بسیار مهم است که برای آن در اینجا گرد آمده ایم و این امر کلیدی برای عقد توافق جامع شایسته در مورد برنامه هسته ای ایران و اجرای توافق است.

وزیر خارجه آمریکا همچنین در سخنان خود به موضوع تحویل مجموعه های اس-300 روسی به ایران اشاره کرد و گفت: تحویل مجموعه های اس-300 به ایران معیارهای بین المللی را نقض نمی کند و در هیچ قطعنامه ای تحویل این تسلیحات به ایران منع نشده است.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه هم در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با کری گفت که روسیه و آمریکا از روند اجرای توافق ها برای حل و فصل وضعیت پیرامون برنامه هسته ای ایران رضایت دارند.

وی خاطرنشان کرد: در میان مسایل دستور کار مذاکرات سوچی موضوع برنامه هسته ای ایران قرار داشت و با وزیر امور خارجه آمریکا در این مورد گفت و گو و تبادل نظر کردیم.

کری و لاوروف روز سه شنبه به مدت چهار ساعت در سوچی در پشت درهای بسته گفت و گو کردند و پس از آن وزرای خارجه روسیه و آمریکا نتایج مذاکرات خود را در دیداری با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در پشت درهای بسته که حدود چهار ساعت بطول انجامید، گزارش دادند.

ایران و گروه 1+5 در ماههای اخیر چند دور مذاکره انجام داده اند که در ماه آوریل گذشته در لوزان سوییس منجر به کسب تفاهم هسته ای شد.

مطابق برنامه زمانی توافق شده میان ایران و 1+5 مذاکرات هسته ای تا پایان ماه ژوئن آینده ادامه خواهد داشت و در این تاریخ متن توافق جامع در مورد شاخص های برنامه هسته ای ایران برای امضا آماده خواهد شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار