تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۸۷۸۵۰
تعداد نظرات: ۵ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صبح امروز؛
تقاطع غيرهمسطح ميدان شهيد بندر (چهارشیر) اهواز کلنگ زنی شد
کلنگ بزرگترین تقاطع چند سطحی جنوب غرب کشور با حضور آیت ا... موسوی جزایری، استاندار خوزستان، شهردار اهواز ، مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان و جمعی از مسئولان استانی و شهری به زمین زده شد
خوزنیوز: کلنگ بزرگترین تقاطع چند سطحی جنوب غرب کشور صبح امروز با حضور آیت ا... موسوی جزایری، استاندار خوزستان، شهردار  اهواز ، مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان و جمعی از مسئولان استانی و شهری به زمین زده شد.

به گزارش خوزنیوز؛ شهردار اهواز در مراسم کلنگ زنی تقاطع غیر همسطح میدان شهید بندر که صبح امروز برگزار شد گفت: پروژه عظیم و بزرگ احداث تقاطع غیر همسطح میدان شهید بندر (چهارشیر) اهواز با همکاری سایر دستگاه‌های استان به خصوص سازمان میراث فرهنگی و معاونت عمرانی استانداری خوزستان کلنگ زنی می شود و خوشبختانه در این مسیر نگاه همه اعضای شورای شهر و فرمانداری به مسائل عمرانی و توسعه شهر اهواز نگاهی مثبت و قابل تقدیر است.

سید خلف موسوی افزود: یکی از دستگاه‌هایی که بیشترین همکاری را در راستای اجرای این پروژه با ما داشت، میراث فرهنگی است، زیرا در این مسیر اثر مهمی به نام چهارشیر که ثبت ملی است قرار دارد و در این پروژه قرار است این اثر به یک پارک موزه تبدیل شود و با در نظر گرفتن این موضوع، موفق به اخذ مجوز از سازمان میراث فرهنگی برای اجرای این پروژه شدیم تا یکی از شاه راه‌های اصلی شهر اهواز را که مرکز خروج و ورود خودروها از مسیرهای ماهشهر،اندیمشک و شوشتر است را از ترافیک رهایی بخشیم.

وی تصریح کرد: یکی از اولویت‌های کاری شهرداری اهواز این است که ببینند شهروندان از  خدمت گزاران خود چه خواسته ای دارند و نسبت به این خواسته یک کار و پروژه بزرگ و ماندگار انجام دهند و بدون شک این پروژه یکی از نیازهای مردم برای کاهش و رفع ترافیک است که این پروژه ای اثرگذار و ماندگار خواهد بود.

شهردار اهواز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشخصات فنی این پروژه گفت: پروژه فوق ، بزرگترین تقاطع غیر همسطح جنوب ایران است که 5/1 کیلومتر پل سازی با اعتباری بالغ بر 600 میلیارد ریال صورت می گیرد.

وی از دیگر مشخصات این پروژه را 4 سطحی بودن آن دانست و ادامه داد: در این مسیر دیگر چراغ قرمزی وجود نخواهد داشت. این پروژه در بخش اصلی پل از نوع بتن صندوقه ای پیش ساخته پس تنیده با طول پل سازی به میزان 500 متر در بخش سازه ای پل های طبقاتی از نوع بتنی دال مجوف و با طول 1000 متر ساخته می شود، عرض پل 7/36 متر، عرض پل های طبقاتی 3/9 متر، اجرای کل لوپ سازی در تقاطع میدان شهید بندر با طول کلی 5/1 کیلومتر و با مساحت 32000 متر مربع و زمان اجرای عملیات ساخت لوپ 30 ماه پیش بینی شده است و تعداد 350 عدد شمع بتنی به قطر120 سانتی متر و به عمق متوسط 20 متر انجام می گیرد.

سید خلف موسوی گفت: پروژه فوق یکی از پروژه های اهدایی ما به شهدای عزیز به خصوص شهید بندر و تمام شهدایی است که برای سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خون خود را تقدیم کردند و همچنین شهدای حرم و برادر عزیزم شهید کجباف، دریساوی و تقوی که قطعا ما با عمران و آبادانی شهر و کشورمان  گامی در راستای خدمت به مردم برخواهیم داشت و این پروژه ها را به آنها تقدیم خواهیم کرد.

شهردار اهواز در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: کشور ما  علیرغم تمام تحریم‌ها، مشکلات و محدودیت‌هایی که استکبار جهانی برایش ایجاد کرده است با همت و غیرت جوانان و مهندسین خود نشان داده  که همیشه پیروز است و هیچ قدرتی نمی تواند مانع پیشرفت آن شود و انشاا... بتوانیم با خدمت رسانی به مردم و تلاش شبانه روزی، مانع شاد شدن دشمنان شویم.

وی همچنین از حمایت‌های مالی و تامین اعتبارات لازم این پروژه از سوی اداره کل مالیات تقدیر و تشکر کرد.



همچنین آیت الله موسوی جزایری در مراسم کلنگ زنی تقاطع غیر همسطح میدان شهید بندر که صبح امروز برگزار شد گفت: آیین کلنگ زنی و شروع بکار این پروژه بزرگ ، مفید و تاثیرگذار در میدان شهید بندر را به همشهریان اهوازی تبریک عرض  می کنم زیرا تمام این کارها و پروژه ها مبتنی بر خدمت به مردم است.

نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: تعریض پل سوم (شهید دقایقی) واقعا کار بزرگی بود که باعث رفع معضل ترافیکی در این منطقه شد و موجی از شادی را در مردم ایجاد کرد. این پروژه و بهره برداری از آن واقعا در رفع گره ترافیکی شهر اهواز نقش بسزایی دارد. البته جا دارد تشکر ویژه ای داشته باشیم از مدیرکل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خوزستان که علیرغم اینکه می توانستند مانع ایجاد کند اما این کار را نکرد و در اجرای این پروژه با شهرداری اهواز همکاری کرد.

وی تصریح کرد: شهرداری، شورای شهر و مسئولان استان به دو نقطه توجه خاص دارند،  یکی هسته مرکزی شهر که از اهمیت بالایی برخوردار است و دیگری توجه ویژه به نقاط محروم و کم برخوردار  است زیرا در نظام اسلامی توجه به محرومین و مستضعفین در اولویت است. همانگونه که به مناطق مرفه و برخوردار توجه و خدمات خوبی ارائه می شود، باید به مناطق محروم و حاشیه نیز توجه کنیم و آنها را فراموش نکنیم. ما باید دین خود را به محرومین و مستضعفین اهداء کنیم که خوشبختانه  در سیاست‌های مسئولین این موضوع و توجه مشهود است.

آیت ا... موسوی جزایری با ذکر این نکته که باید اصلاحات آشکار و چشم گیری در سطح شهر انجام دهیم که برای  همه قابل درک و مشهود باشد گفت: خوشبختانه این موضوع درباره مرکز شهر و نقاط مرکزی صدق می کند. اگر در سایر مناطق پروژه ای نیازمند اعتبار کلان باشد اما برای شهر و آن منطقه لازم و ضروری باشد باید اجرا شود.

وی همچنین از تلاش‌های گسترده شورای اسلامی شهر، شهرداری اهواز، معاون عمرانی استانداری خوزستان و فرماندار اهواز به خاطر اجرای چنین پروژه هایی تقدیر و تشکر کرد.

همچنین استاندار خوزستان نیز در این مراسم گفت: شهرداری اهواز و شورای اسلامی شهر اهواز میزبان این مراسم هستند و خرسندم که چرخ کارها و فعالیتهای عمرانی در این شهر فعال است و تعاملات بسیار خوبی بین کارفرمایان وپیمانکاران وجود دارد . خوشحالیم کسانی که زحمت کشیدند تا یکی از پروژه های تاثیر گذار در  زنجیر ترافیک و حمل و نقل شهری امروز عملیاتی می شود.

وی همچنین پروژه تعریض پل سوم شهید دقایقی را از افتخارات شهرداری اهواز برشمرد و افزود: اسم مدیرانی در تاریخ اجرایی کشور جاودان می ماند که علاوه بر وظایف  عادی و ذاتی خود، با استفاده و تلفیق امکانات موجود، کارهای خاص و بارز انجام داده و فرصت جدید خلق می کنند.

وی از شهرداری و شورای شهر اهواز، مشاورین، ناظرین و پیمانکاران که با نبود منابع مالی کارها را به  پیش می برند و اجازه نمی دهند چرخ کارهای عمرانی استان متوقف شود تقدیر و تشکر کرد و افزود: فعال بودن کارگاه ها نشانه تعامل میان پیمانکاران و دستگاههای استان است. ما باید به جامعه پیمانکار احترام بگذاریم و مطالبات آنان را باید به موقع پرداخت کنیم.

استاندار خوزستان گفت: موفقیتهای که در مدیریت استان حاصل می شود ناشی از  خانواده ای است که تصمیم سازی،تصمیم گیری و اجرا می کند.اگر قرار است چرخ توسعه بچرخد همه باید دست به دست هم دهیم و در اجرای پروژه ها هم دستگاهها همکاری کنند.

وی افزود: ما باید برای نسل آینده امانت دار باشیم و نسل های آینده بابت امانتداری و همراهی، به ما احترام بگذارند.

مقتدایی با ذکر این نکته که رضایتمندی مردم برای ما افتخار است گفت:  این پروژه عظیم که با هماهنگی و تلاش شورای اسلامی شهر و شهردار اهواز صورت گرفته، نماد و اثر بیادماندنی خواهد شد.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
بهنام خادمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
0
8
از شهردار محرم و استاندار ممنونم واقعا عملکردشون رو میشه دید ولی نمیدونم نمایندگان عزیز مجلس چقدر کمک کردن به این استان و شهر با معدزت که بنده ندیدم یک قدم عملی برداشته باشن یک لایحه ندیم بدن مجلس که سودی برای استان داشته باشه کاش 2تا نماینده با شهامت و عملگرا مثل شهردار محترم اهواز و استاندار داشتیم کسی که کار کنه و نه فقط حرف و حرف
اهوازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
0
1
امیدوارم که پیکره های شیر که ثبت ملی هستند آسیب نبینند.حیف است که خوزستان و کلانشهر اهواز از شیر خالی باشد.
بختیاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
0
3
ایکاش که شهرداری و آب و فاضلاب دست به دست هم میدادند و مشکل فاضلاب و دفع آبهای سطحی اهواز را حل میکردند.وضعیت فاضلاب بویژه در زمان بارندگی افتضاح است.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
0
1
امیدوارم که هر کاری که میکنن !!! مراقب شیرها باشند...اسم میدان رو عوض کردن و حالا نگرانم شیرها رو هم نابود کنن یا جا به جا بشن!!!!!!!!!!!!!!!!!
حسن
|
United Arab Emirates
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
0
0
با سلام
با تشکر از شهردار محترم خیلی خوب بود با همین سرعت بالایی که پل شهید دقایقی و تمام کردن وتقاطع غیر همسطح چهر شیر رو تمام میکنند زیر گذر شرقی غربی اهوار که اولین زیر گذر در اهواز می باشند رو که قرار بوده 18 ماهه تمام کنند با گذشت دو سال ونیم از شروعش 50-60 در صد پیشرفت داشته و مشکلات اقتصادی واجتماعی برای کسبه ایجاد کرده این پروژه اگه درمناطقه کیانپارس وزیتون بود وضع برهمین منوال بود؟
:
:
:
آخرین اخبار