تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۸۷۸۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون وزیر کشور:
تمهیدات آماده‌سازی امنیت انتخابات در دستور کار است
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با بیان این‌که «زمینه مشارکت حداکثری در انتخابات فراهم می‌شود»، گفت: رصد رسانه‌های مجازی داخل و خارج برای تامین امنیت انتخابات صورت می‌گیرد.

حسین ذوالفقاری در جلسه شورای تامین استان مازندران اظهار کرد: در سال 93 کشور از نظر امنیتی در وضعیت بسیار خوبی بود و جرائمی که در گذشته بیشتر جنبه افزایشی داشت کنترل شده و در حد بسیار زیادی کاهش پیدا کردند.

وی با بیان این‌که «در کشورهای پیرامون با کم‌ ثباتی و حضور تروریست‌ها مواجه هستیم»، افزود: تلاش‌های مجموعه دستگاه‌های امنیتی انتظامی و دفاعی استان‌ها و استانداری‌ها و فرمانداری‌های مناطق مختلف موجب شد از هر گونه تعرض و تحرک که گروهک‌ها در نظر داشتند انجام دهند جلوگیری شد.

وی با اشاره به این‌که «تقریبا ضربات قابل توجهی در مناطق جنوب به ویژه جنوب شرق و در مناطقی از شمال غرب در سال 93 به گروهک‌ها وارد شده است»، خاطرنشان کرد: از بسیاری از اقداماتی که این گروهک‌ها در نظر داشتند جلوگیری شد.

این مسئول وضع امنیتی استان مازندران را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده و رصد اخبار و اطلاعات، خوشبختانه استان مازندران جزء استان‌های اول در کاهش جرم در کشور در سال 93 به شمار می‌روند.

وی تاکید کرد: حدود 18 مصادیق جرم در مازندران بررسی شده که بین 3 تا 78 درصد جرائم در مازندران کاهش یافته و کشفیات همه به شدت کاهش یافته و بر این اساس وضعیت امنیت در مازندران در سال 93 امنیت مناسب و جز استان‌های موفق بوده است.

وی به برگزاری دو انتخابات مهم در سال جاری اشاره و اظهار کرد: تلاش همه بر این مبناست تا زمینه مشارکت حداکثری فراهم و انتخابات در امنیت کامل برگزار شود و با سلامت و رقابت جدی انتخابات برگزار گردد تا نتیجه همه این موارد تولید و ایجاد سرمایه اجتماعی برای کشور باشد.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: در حوزه امنیتی ستاد امنیت انتخابات راه‌اندازی می‌شود و به تبع آن ستاد امنیت انتخابات در استان و شهرستان تشکیل خواهد شد.

وی با بیان این‌که «به همین منظور کار رصد رسانه‌های مجازی داخل و خارج آغاز شده و رفتار و جهت‌گیری‌های جریان‌های مختلف دنبال می‌شود»، یادآور شد: در این بخش زمینه‌هایی که می‌تواند موجب ناامنی انتخاباتی شود شناسایی شده و در زمان مناسب جغرافیای امنیت انتخابات را در کشور ترسیم خواهیم کرد و تمهیدات لازم را برای آماده‌سازی امنیت انتخابات در دستور کار است که به تدریج اطلاع‌رسانی خواهد شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار