تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۸۷۹۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نایب رئیس شورای شهر آبادان:
تعطیلی «شورای فرهنگ عمومی» انجام امور فرهنگی آبادان را به تعویق انداخته است
نایب رئیس شورای اسلامی شهر آبادان گفت: تعطیلی «شورای فرهنگ عمومی»، انجام امور فرهنگی در این شهر را به تعویق انداخته است.

شجاع زویدات امروز با بیان اینکه ساختار یک شهر از مولفه‌های مختلفی از جمله ساختار فرهنگی آموزشی تشکیل شده است، اظهار کرد: بر اساس گفته برخی از مسئولان استانی، بیش از یک سال است که فعالیت شورای فرهنگ عمومی در شهرستان به طور عملی تعطیل شده است.

وی اضافه کرد: تعطیلی شورای فرهنگ عمومی سبب معطل ماندن بسیاری از امور فرهنگی در شهر شده که می‌طلبد تا با توجه به استعدادها و توانمندی‌های فرهنگی بالای موجود در آبادان هر چه سریع‌تر در این خصوص اقدام و چاره اندیشی شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر آبادان تصریح کرد: از آنجایی‌که مسئولیت این شورا بر عهده امام جمعه آبادان است لذا از وی خواستار اقدام جدی در جهت آغاز به‌کار مجدد این شورا هستیم.

زویدات یادآور شد: پیش‌تر امام جمعه آبادان از آنچه عدم حضور مسئولان مرتبط با امر فرهنگ در جلسات شورای فرهنگ عمومی نامیده می‌شد به عنوان دلیل تعطیلی این شورا عنوان کرده بود.

وی گفت: تعطیلی شورای فرهنگ عمومی در شهر عدم پیگیری کارهای فرهنگی را به دنبال داشته که این به مثابه یک ضعف جدی در شهرستان به شمار می‌رود.

زویدات افزود: متاسفانه فعال نبودن این شورا سبب شده تا بسیاری از امور مرتبط با فرهنگ به شکل سلیقه‌ای و نه اصولی دنبال و انجام گیرد و این در حالی‌ است که بسیاری از مسائل باید ضمن طرح در شورای فرهنگ عمومی بر اساس مصالح و امکانات شهری اجرایی شوند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر آبادان اظهار کرد: البته معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد اروند نیز با برگزاری یکی دو نشست و دعوت از امامان جمعه و برخی از مسئولان فرهنگی شهرهای آبادان و خرمشهر سعی کرد تا به وضعیت فرهنگی این دو شهر سر و سامانی بدهد که در نهایت هم نیمه تمام رها شد.

وی، خواستار فعال سازی شورای فرهنگ عمومی شهرستان از سوی امام جمعه آبادان شد و تصریح کرد: شورای اسلامی شهر آبادان آماده هرگونه همکاری با شورای فرهنگ عمومی شهر در راستای سر و سامان بخشیدن به اوضاع و مسائل فرهنگ عمومی شهر است.

*لزوم ساماندهی وضعیت سفره خانه‌ها

نایب رئیس شورای اسلامی شهر آبادان در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم ساماندهی وضعیت سفره خانه‌های سطح شهر تاکید کرد.

زویدات با اشاره به وجود حساسیت‌های خاص در خصوص سفره خانه‌های سنتی در سطح شهر، گفت: ضروری‌ است تا با اقدامات مناسب‌تر، ساماندهی‌ مطلوب‌تری در این زمینه انجام شود.

وی افزود: ستاد امر به معروف و نهی از منکر که ریاست آن بر عهده امام جمعه است می‌تواند در این زمینه برنامه‌ریزی و اقدام کند.

زویدات اظهار کرد: بررسی موضوع رعایت مسائل اخلاقی و شئونات اسلامی در این اماکن و صدور رای در خصوص تعطیلی و یا عدم تعطیلی یک سفره خانه باید در ستاد امر به معروف و نهی دنبال و انجام گیرد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر آبادان با قدردانی از فعالیت خوب و مناسب نیروی انتظامی به لحاظ تامین امنیت در سطح شهر تصریح کرد: همراهی و همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط شهری در خصوص کمک به ساماندهی وضعیت سفره خانه‌ها نیز لازم است.

وی یادآور شد: نمی‌گوییم که سفره خانه‌ها در سطح شهر نباشند بلکه خواست ما مدیریت و ساماندهی این سفره خانه‌ها در جهت ایجاد فضایی مناسب و خوب برای خانواده‌ها و فرزندان آنها است.

زویدات در پایان گفت: با توجه به ساختار منطقه به لحاظ دینی، فرهنگی و شهیدپرور بودن آن، باید ضمن آسیب شناسی این مسئله، راهکارهای مناسب و منطقی‌ای را برای مدیریت و ساماندهی این سفره خانه‌ها ارائه کرد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار