تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۸۷۹۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
4 کشتارگاه صنعتی در خوزستان در دست ساخت است
مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: چهار کشتارگاه صنعتی در این استان در دست ساخت است.

مصطفی کنارکوهی روز یکشنبه اظهار کرد: در چهار شهرستان دزفول، خرمشهر، باغملک و بهبهان کشتارگاه صنعتی در دست ساخت است که با راه اندازی این کشتارگاه ها بسیاری از مشکلات کشتار دام سبک و سنگین در خوزستان حل می شود.

وی گفت: برخی از این کشتارگاه ها با وجود پیشرفت فیزیکی بالایی که دارند دچار مشکلاتی شده اند که امکان تکمیل آنها نیست.

وی افزود: کشتارگاه صنعتی بهبهان 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما به دلیل مشکلاتی از جمله مشکلات مالی، 10 سال است که ساخت و ساز آن متوقف شده است.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان اظهار کرد: کار ساخت و ساز کشتارگاه صنعتی خرمشهر نیز از سال 73 آغاز شده است سهام این کشتارگاه دولتی است و تاکنون پنج مناقصه برای واگذاری سهام آن به بخش خصوصی انجام گرفته که هیچ کدام موفقیت آمیز نبوده است.

وی گفت: کار ساخت و ساز این کشتارگاه که در محدوده منطقه آزاد اروند قرار گرفته متوقف شده،و چندان مورد توجه بخش خصوصی قرار نگرفته است.

کنارکوهی افزود:کشتارگاه شهرستان باغملک نیز 100 درصد توسط بخش خصوصی ساخته شده و تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

وی گفت: هم اکنون در کشتارگاه سنتی اهواز کشتار دام سنگین انجام می شود و در کشتارگاه صنعتی اهواز کشتار دام سبک انجام می شود.

کنارکوهی با اشاره به اینکه یک کشتارگاه صنعتی و 23 کشتارگاه سنتی در اهواز وجود دارد گفت: خوزستان پنجمین استان در تولید گوشت قرمز در کشور است به همین منظور برای استفاده هر چه بیشتر از دام و تهیه گوشت سالم باید کشتار دام سنگین نیز از کشتارگاه های سنتی به صنعتی منتقل شوند.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان اظهارکرد:از مهم ترین برنامه های اداره کل دامپزشکی خوزستان انتقال کشتار گاو به کشتارگاه صنعتی و راه اندازی سردخانه بالای صفردرجه، و نیز راه اندازی کارگاه بسته بندی مناسب دام در خوزستان است.

وی بیان کرد: دو شهرستان رامهرمز و مسجد سلیمان نیاز به احداث کشتارگاه صنعتی دارند.

حدود 50 درصد کشتار خوزستان در اهواز انجام می شود و متوسط کشتار روزانه کشتارگاه اهواز یکهزار و 300 راس در روز است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار