تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۸۷۹۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار دشت آزادگان:
فعالیت تجاری درمرز چذابه چند مدیریتی است
فرماندار شهرستان دشت آزادگان گفت: فعالیت تجاری و صادراتی در مرز چذابه به صورت جزیره ای و چند مدیریتی است که مشکلات زیادی را در این مرز برای تاجران و صادرات ایجاد کرده است.

عبدالرحیم ناطقی روز یکشنبه اظهار کرد: در مرز چذابه مدیریت واحد وجود ندارد و یکی از مهم ترین مشکلات و آسیب هایی که در این مرز وجود دارد و به صادرات استان از این مرز صدمه وارد کرده چند مدیریتی بودن این مرز است.

وی گفت: در بحث صادرات از مرز چذابه باید مشخص شود که چه ارگانی وظیفه رسیدگی دارد.

وی افزود: شرایط و محیط مرز چذابه برای فعالیت های تجاری بسیار بد و نامناسب است و تاجران ایرانی و عراقی از شرایط موجود گله مند هستند.

فرماندار دشت آزادگان گفت: از نگرانی هایی که در مرز چذابه وجود دارد نبود امنیت لازم برای فعالان اقتصادی و صادرات، از جمله سرقت است.

ناطقی اظهارکرد:هنوز مشخص نشده مرز چذابه بارانداز است و یا بازارچه، هر چند از شهرداری این منطقه خواسته شده برای ساماندهی این مرز وارد عمل شود اما هنوز کاری انجام نشده است.

وی بیان کرد: استاندار خوزستان طرحی برای ساماندهی این مرز تجاری داده که در گام نخست این طرح در زمینی به مساحت 12 هکتار زیرساخت های لازم برای صادرات فراهم شود و در گام دوم در این مرز نمایشگاهی راه اندازی شود.

فرماندار دشت آزادگان گفت:حدود 120 میلیارد ریال برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده اما هنوز کاری برای اجرای این طرح انجام نشده است.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح مقرر شده فعالیت تجاری،موقت ازاین مرز به مرز شلمچه منتقل شود اظهار کرد: با این کار بسیاری از افراد شاغل در این مرز دچار آسیب می شوند به همین منظور باید راه حل دیگری برای اجرای این طرح در مرز چذابه بدون تعطیلی مرز انجام شود.

ناطقی افزود: از دیگر مشکلات مرز چذابه این است که از گمرک هیچ نیروی در این مرز برای رسیدگی به امورات صادرات مستقر نشده، که مقرر شده گمرک 30 نیرو برای این امر تامین کند.

وی بیان کرد: نگاه ویژه برخی مسوولان خوزستان به سمت مرز تجاری شلمچه است و به دلیل وجود منطقه آزاد اروند رسیدگی به مرز شلمچه بیشتر از مرز چذابه است و این باعث شده که مرز چذابه زیر ساخت های لازم تجارت و صادرات را نداشته باشد و محروم بماند.

مرز چذابه در شهرستان دشت آزادگان در غرب خوزستان از سال 1382 گشایش یافت و سالانه انواع کالا از جمله میوه، تره بار، سیمان، مصالح ساختمانی و مصنوعات فلزی و فولادی به ارزش بیش از 262 میلیون دلار از طریق این مرز به عراق صادر می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار