تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۸۷۹۸۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرمانده ناجا خبر داد:
ارائه پیش‌نویس"پلیس اقتصادی" به وزیراقتصاد
فرمانده نیروی انتظامی از ارائه پیش‌نویس طرح تشکیل پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی به وزیراقتصاد خبر داد.

سردار حسین اشتری در حاشیه همایش علمی تخصصی روسای پلیس آگاهی سراسر کشور با حضور در جمع خبرنگاران درخصوص کشف علمی جرایم و نگاه پلیس به این مقوله اظهار کرد: ناجا در سال‌های گذشته سعی کرده از تمامی ظرفیت‌های خودش برای ارتقاء کشف علمی جرایم استفاده کند و در این راه از هرچیزی که به ما کمک کند، به صورت علمی استفاده خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از ظرفیت‌های علمی و کشف جرم به این شیوه از اولویت‌های ماست، افزود: در همین راستا از تجهیزات علمی، آزمایشگاه‌های کشف جرایم و... استفاده خواهیم کرد.

فرمانده نیروی انتظامی درخصوص آمار سرقت‌های مسلحانه از بانک‌ها و استفاده از سلاح سرد نیز گفت: در دو ماهه امسال آمار سرقت‌های مسلحانه از بانک‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است که امیدواریم این روند رو به کاهش ادامه یابد.

اشتری با اشاره به سرقتی که در آستانه نوروز 94 در محدوده بازار تهران رخ داد، اظهار کرد: خوشبختانه کشف به موقع این سرقت تاثیر زیادی در ایجاد احساس امنیت در شهروندان به ویژه کسبه بازار داشت و عاملان نیز بلافاصله دستگیر شدند که در بررسی‌های ما تاثیرات خوب آن مشخص شد.

وی همچنین به گروگانگیری کودکی 13 ساله در شمال پایتخت اشاره کرد و گفت: این پرونده ظرف مدت کمتر از 12 ساعت مخدومه شد و با وجود پیچیدگی‌هایی که داشت یک دستاورد برای پلیس آگاهی محسوب می‌شود.

فرمانده ناجا درباره استفاده از سلاح سرد نیز خاطرنشان کرد: درخصوص سلاح سرد و افرادی که از آن استفاده‌های نادرست و مجرمانه کرده‌اند باید بگویم که حدود 90 درصدشان دستگیر شده‌اند و البته آمار این جرایم نیز رو به کاهش است.

ارائه پیش‌نویس تشکیل پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی به وزیر اقتصاد

اشتری در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا درخصوص آخرین وضعیت تشکیل پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی اظهار کرد: پیش‌نویس طرح تشکیل پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی را به وزیر امور اقتصاد و دارایی تقدیم کرده و در آن نظراتمان را به شخص وزیر اعلام کرده‌ایم که بنا بوده وزیر پاسخ ما را بدهد اما تاکنون پاسخی نداده اند.

فرمانده ناجا گفت: اگر وزیر پاسخ ما را بدهد، پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی راه‌اندازی خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار درخصوص مبارزه با مفسدان اقتصادی و برخورد با دانه درشتان و مخلان نظام بانکی کشور نیزافزود: ما در حال حاضر نیز ماموریت خود را انجام می‌دهیم و در این خصوص پرونده‌ها را با جدیت پیگیری می‌کنیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار