تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۸۷۹۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل اپراتور سوم پاسخ داد:
هزینه اجاره محل‌ نصب دکل‌ مخابراتی
مدیرعامل اپراتور سوم ارتباطی کشور از ممانعت‌های متعدد شهروندان از نصب تجهیزات مخابراتی خبر داد.

مجید صدری درباره این موضوع که اکنون گاهی اپراتورهایی که به تازگی وارد عرصه ارائه‌ی خدمات نسل سه شده‌اند سرویسی با کیفیت‌ قابل رقابت با رایتل ارائه می‌کنند، توضیح داد: قطعا زمانی که ما هم وارد شبکه نسل چهار شویم از زمان 3G بهتر می‌توانیم خدمات ارائه کنیم، چرا که زیرساخت‌های ما آماده است.

وی متذکر شد: اکنون هم اگر دو اپراتور اول کشور در حوزه ارائه 3G سریع رشد می‌کنند بخشی از این موضوع به این دلیل است که شبکه آنها آماده است و مانند ما مجبور به خرید تمام سایتها، مکان‌یابی و مسائلی از این دست نیستند و برای این موارد زمان آنها صرف نمی‌شود.

مدیرعامل اپراتور سوم در ادامه عنوان کرد: علاوه بر این در شهری مانند تهران ممانعت‌های مردمی نیز حد بالایی دارد و به همین دلیل نصب سایت‌های جدید کار ساده‌ای نیست. این در حالی است که به‌طور مثال شرکتی مانند همراه اول به مدت 13 سال در انحصار بود و حتی تمام ادارات دولتی موظف بودند فضایی را در اختیار این اپراتور قرار دهند تا آنها به نصب تجهیزات خود بپردازند. اما اکنون ما برای این کار باید هزینه‌ای نیز پرداخت کنیم و علاوه بر هزینه، مشکلات متعددی در زمینه مجوز نیز بر سر راه کار قرار دارد.

صدری در پاسخ به این سوال که به‌طور متوسط اجاره محل‌ نصب دکل‌ مخابراتی چقدر است؟ اظهار کرد: این رقم بسته به میزان مورد تایید کارشناس بین 30 تا 50 میلیون تومان است.

اما مدیر عامل رایتل در پاسخ به این سوال که گاهی اپراتورهای دیگر درباره تست‌های سرعت خود ارقامی به مراتب بالاتر از سرعت رایتل اعلام می‌کنند، توضیح داد: نرم‌افزار‌های تست سرعت و سروری که به آنها متصل می‌شویم خود یک مساله است، به هرحال ما استاندارد‌های سرعت در 3G را رعایت می‌کنیم و قطعا اپراتورهای دیگر نیز همین کار را می‌کنند به همین دلیل نباید تفاوت زیادی میان سرعت ارائه شده از سوی اپراتورهای مختلف وجود داشته باشد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار