تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۸۸۰۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزايش دما در ارديبهشت تابستانی خوزستان
مديركل هواشناسي خوزستان از افزايش 2 تا 3 درجه سانتيگرادي دماي هواي استان در روزهاي آينده خبر داد.

كورش بهادري اظهار کرد: با توجه به استقرار سامانه پرفشار جنب حاره​اي انتظار هواي تابستانه​اي را در استان داريم و پيامد آن نيز افزايش دما است.

وي ادامه داد: در روزهاي آينده علاوه بر افزايش دماي هواي، شاهد گردوغبار محلي در استان نيز هستيم، البته نقشه​هاي هواشناسي وقوع پديده خاصي را نشان نمي​دهند و تا سه روز آينده جو پايداري را در استان شاهد خواهيم بود.

مديركل هواشناسي خوزستان درباره پديده شرجي در استان گفت: ما با پديده تغييرات اقليمي مواجه هستيم و تغييرات اقليمي وضعيت آب و هوايي حاكم بر يك منطقه را دستخوش تغيير و تحول قرار مي​دهد و اين تغييرات در آب و هوا به دنبال خود پيامدهايي دارد و آمار اين پيامدها در سال‌هاي مختلف متفاوت است؛ نمونه آن مي​توان به وقوع پديده شرجي در استان اشاره كرد.

بهادري افزود: وقوع پديده شرجي اجتناب​ناپذير است اما با توجه به تغييرات اقليمي روزهاي شرجي هر سال كمتر از سال قبل بوده است و بايد منتظر جريانات جنوب شرقي باشيم كه رطوبت را از خليج هميشه فارس و درياي عمان به سمت مناطق بالاتر مانند استان خوزستان هدايت مي​كند ولي تبعا تعداد روزهاي همراه با شرجي كمتر خواهد بود.

وي اظهار كرد: البته معمولا در اين فصل و ارديبهشت ماه همچنان انتظار ورود سامانه​هاي بارشي حداقل ضعيفي را در برخي نقاط استان داريم و تا زماني كه سامانه جنب حاره​اي كاملا مستقر شود، بايد انتظار بارش خواهيم داشت.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار