تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۸۸۰۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تشریح جزییات سفر معاون اداره‌كل ورزش خوزستان به بصره عراق
معاون توسعه ورزش اداره‌كل ورزش و جوانان خوزستان با مثبت ارزیابی کردن سفر خود به استان بصره عراق، جزییات این سفر را تشریح کرد
معاون توسعه ورزش اداره‌كل ورزش و جوانان خوزستان با مثبت ارزیابی کردن سفر خود به استان بصره عراق، جزییات این سفر را تشریح کرد.

مظفر علیشائی اظهاركرد: پیرو سفری که استاندار خوزستان به بصره عراق داشت و تفاهم​نامه‌ای که تدوین شد، یكی از مفاد این تفاهم‌نامه در زمینه مراودات ورزشی بین استان‌های بصره و خوزستان بود. من هم به نمایندگی از اداره‌كل ورزش و جوانان استان به بصره رفتم و در این زمینه با مدیركل ورزش و جوانان این استان و معاون عمرانی وی دیدار داشتم.

وی با اشاره به مذاکرات انجام شده در این سفر، خاطرنشان‌كرد: در این سفر روی محورهای متفاوتی با یكدیگر به مذاكره پرداختیم كه از جمله آن می​توان به برگزاری مسابقات، اردوها و سمینارهای علمی مشترك اشاره كرد. با توجه به توانمندی​ها و پتانسیل استان خوزستان به ویژه در بخش مربیان تراز اول و دانشکده‌های تربیت‌بدنی متعدد، به آن‌ها پیشنهاد شد که این توانایی را در جهت انتقال تجارب متناسب با نیازمندی‌های آن‌ها به صورت مشخص داریم.

معاون توسعه ورزش اداره‌كل ورزش و جوانان خوزستان بیان‌كرد: بیشترین تمایل اداره‌كل ورزش و جوانان بصره به برگزاری رویدادهای مشترك ورزشی بود و در نهایت هم با توجه به این‌كه شناختی از استان خوزستان و ورزش ما نداشتند، قرار بر این شد كه مدیركل بصره به همراه یک گروه كارشناسی، از تمام امكانات این‌جا بازدید داشته باشند تا متناسب با نیازهای آن​ها یك توافق بین اداره‌كل ورزش و جوانان خوزستان و بصره حاصل شود تا در قالب آن بتوانیم خدماتی به استان بصره ارائه دهیم.

وی افزود: به هر حال این نتیجه مهم حاصل شد كه در سالروز پیروزی شكوهمند جمهوری اسلامی ایران، یك رویداد ورزشی مشترك با بصره در استان خوزستان داشته باشیم كه طی آن از استان‌های بصره و میسان عراق دعوت خواهیم کرد تا در این مسابقات شركت كنند و ان‌شاءالله بتوانیم این رویداد را هر ساله برگزار و شعاع آن را هم بیشتر كنیم تا استان​های بیشتری را در بر بگیرد و نهایتا هم به جایی برسیم که بتوانیم آن را در تقویم​ ملی و بین​المللی به ثبت برسانیم.

علیشائی بیان‌كرد: استان بصره مانند ما در 48 رشته ورزشی فعال نیست و 22 رشته ورزشی فعال دارد و بیشتر تمركزشان هم روی رشته فوتبال است. آن‌ها بسیار تمایل داشتند كه با تیم​های فولاد و استقلال خوزستان بازی‌هایی داشته باشند. در كل همه این موارد منوط به تدوین و انعقاد یك توافق‌نامه شد. به هر حال در این سفر، بندهای تفاهم​نامه مورد بررسی قرار گرفت، ضمن این‌كه بازدیدی از امكانات ورزشی آن‌جا نیز داشتم.

وی با بیان این‌که استان بصره از اماكن و مجموعه​های ورزشی​های خیلی خوبی برخوردار است، عنوان‌کرد: این استان، یك دهكده المپیك دارد كه مكان خوبی است. همچنین از یك ورزشگاه 65 هزار نفری برخوردار است كه یكی از سازه​های نوین جهان را داراست. این استان از زمین​های تمرینی و هتل​های شیك و مجللی هم برخوردار است و بر این اساس امكان برگزاری مسابقات در آن‌جا وجود دارد.

معاون توسعه ورزش اداره‌كل ورزش و جوانان خوزستان گفت: طی نشستی كه در آن‌جا داشتیم، آن​ها بسیار علاقه​مند به همكاری در بخش بانوان بودند. آن​ها فوتبال و فوتسال​شان فعال است و ما هم در این دو رشته سرآمد هستیم و این امكان هم وجود دارد كه بتوانیم در این زمینه با یكدیگر یك رویداد مشترك برگزار كنیم.

وی بیان‌كرد: یكی دیگر از محورهایی كه آن​ها در خصوص آن بسیار تمایل به همكاری داشتند، در زمینه ساخت و سازهای ورزشی بود و علاقه​مند بودند كه با شركت​های ورزشی و پیمانكارهای ما در جهت ساخت و سازهای ورزشی همكاری داشته باشند. این استان در تمام حوزه​های اقتصادی و مالی نیز از پتانسیل بالایی برخوردار است. در كل سفر من به بصره دستاوردهای خوبی داشت.

علیشائی گفت: استان بصره در بخش آموزشی ضعیف است و مانند ما كارگاه و كلاس​های آموزشی نداشتند و ما در این تعامل می​توانیم خیلی از علوم و تجارب​مان را به راحتی به آن​ها انتقال دهیم. حتی این پیشنهاد را دادند كه با توجه به این‌كه ما در خوزستان مدرسان زبده فدراسیونی داریم، بتوانند از علوم جدید بهره​مند شوند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار