تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵
کد خبر: ۸۸۰۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه موقت اهواز:
42 روستای بخش غیزانیه اهواز فاقد آب شرب هستند
امام جمعه موقت اهواز با تاکید بر رسیدگی هر چه بیشتر به مشکلات بخش غیزانیه اهواز گفت: بیش از 42 روستای این بخش فاقد آب شرب هستند و بقیه نیز فقط سه ساعت در روز آب دارند.

آیت اله محسن حیدری روز دوشنبه در شورای اداری اهواز که در سرسرای اداره کل ارشاد خوزستان برگزار شد، با اشاره به حضور خود در بخش غیزانیه و خواسته های مردم این بخش گفت: بخش غیزانیه با 30 هزار نفر جمعیت شامل 90 روستای بزرگ و کوچک است که اکنون تعدادی از آنها خالی از سکنه شده و فقط 75 روستا مسکونی است که جمعیت آنها نیز رو به کاهش است.

وی مهمترین مشکل بخش غیزانیه را نبود آب آشامیدنی مناسب عنوان کرد و افزود: مشکل آب این روستاها از 30 سال پیش مطرح بوده، که لازم است برای حل این مشکل بودجه آن تامین شود.

وی همچنین گفت: 90 درصد فضاهای آموزشی و مدارس بخش غیزانیه فرسوده و غیرقابل استفاده هستند.

وی اضافه کرد: این بخش فقط دو دبیرستان دارد و به همین دلیل بیشتر دانش آموزان به ویژه دختران، پس از دوره ابتدایی ترک تحصیل می کنند.

امام جمعه موقت اهواز اظهار کرد: در بخش غیزانیه فقط هشت روستا دارای گاز هستند و تنها هشت خانه بهداشت در این بخش وجود دارد.

به گفته وی، به دلیل نبود آب کشاورزی، بیشتر زمین های کشاورزی این روستا دیم هستند که اکنون هیچ محصولی ندارند.

وی با اشاره به اینکه بخش غیزانیه یکی از مناطق نفتخیز شهرستان اهواز است، گفت: این درست نیست که در کنار این نعمت روستاهای محروم وجود داشته باشد و مسوولان باید گزارش این وضعیت را به رده های بالا اعلام کنند.

وی با بیان اینکه بیش از نیمی از جمعیت شهرستان اهواز در روستاها و حاشیه شهر زندگی می کنند افزود:در صورتی که به وضعیت روستاها رسیدگی شود، مردم این مناطق به حاشیه شهر مهاجرت نمی کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه درباره اختلاف نظرهایی که در مورد برگزاری کنسرت در خوزستان بوجود آمده، اظهارکرد: در برخی شهرستان ها میان مسوولان و روحانیان جدالی بر سر برگزاری کنسرت ها و موسیقی بوجود آمده که باید در نشست هایی و با همدلی و همزبانی این مساله بررسی و درباره آن تصمیم گیری شود.

وی گفت:روحانیان نباید مسوولان را متهم به بی دینی کنند و مسوولان نیز نباید طوری رفتار کنند که دهن کجی تلقی شود.

آیت اله حیدری اضافه کرد: مسوولان از صدور مجوز حسن نیت دارند و سیاست را در ایجاد جو نشاط و فرح انگیز می بینند که البته باید از راه مباح باشد، از طرف دیگر روحانیت هم هدف نهی از منکر دارند و تصورشان این است که موسیقی منکر است.

وی با اشاره به نظر متفاوت مراجع درباره موسیقی اظهار کرد: برخی مراجع معتقدند که موسیقی حرام است اما برخی دیگر همه نوع موسیقی را حرام نمی دانند.

وی افزود: روحانیان به دلیل صحنه های نامطلوب که در برخی کنسرت ها از سوی برخی جوانان رخ می دهد با برگزاری این برنامه ها مخالفت می کنند.

وی تاکید کرد: باید تدبیری اندیشیده شود که هم نشاط از راه حلال تامین شود و هم این صحنه ها بوجود نیاید.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار