تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۸۸۰۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افتتاح چند پروژه در دانشگاه آزاد با حضور روحانی
دکتر حسن روحانی رییس جمهوری صبح امروز سه شنبه با حضور در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی واقع در منطقه پونک تهران از چند پروژه تحقیقاتی، دانشگاهی و آموزشی بازدید و آنها را افتتاح کرد.

حضور امروز رییس جمهوری در دانشگاه آزاد به مناسبت سی و دومین سالگرد تاسیس این دانشگاه و بازدید از دستاوردهای علمی و پژوهشی آن است.

مجتمع آموزشی ابن سینا، مرکز اسلامی پیامبر اعظم(ص)، مرکز اسناد و کتابخانه مرکزی واحد علوم و تحقیقات تهران به عنوان بزرگترین کتابخانه دانشگاهی کشور با گنجایش یک میلیون کتاب از جمله پروژه های تحقیقاتی و دانشگاهی هستند که امروز با حضور رییس جمهوری به بهره برداری رسید.

علاوه بر افتتاح این پروژه ها، رییس جمهوری از قسمت های مهم این واحد دانشگاهی مانند مرکز فیزیک پلاسما که یکی از مهمترین مراکز تحقیقاتی در زمینه فیزیک اتمی و فیزی پلاسما در کشور است، دیدن کرد.

همچنین پارکینگ طبقاتی و ترمینال مرکزی این دانشگاه در زمینی به مساحت سی و شش هزار متر مربع و در هشت طبقه با گنجایش 1800 خودرو از دیگر طرح هایی است که امروز به بهره برداری رسید.

31 اردیبیهشت ماه 1361 آیت الله هاشمی رفسنجانی در خطبه نماز جمعه تهران برای نخستین بار از طرحی به نام دانشگاه آزاد اسلامی سخن گفت که بر اساس این ایده اساسنامه دانشگاه در آذر ماه همان سال تدوین و بعنوان موسسه ای عام المنفعه معرفی شد.

نخستین آزمون ورودی داشگاه آزاد سلامی در اسفند سال 61 با شرکت سی و دو هزار داوطلب برگزار شد و حدود سه هزار نفر در رشته های راه و ساختمان، برق، مکانیک، فیزیک، ریاضی، شیمی، صنایع فلزی، نساجی و حسابداری پذیرفته شدند.

دانشگاه آزاد اسلامی در 33 سال گذشته توفیقات زیادی در توسعه آموزش عالی کشور داشته است به نحوی که می توان از آن بعنوان یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه آموزش عالی یاد کرد . نقش اساسی این نهاد در فعالیت های علمی و تحقیقاتی کشور غیرقابل انکار است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار