تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۸۸۱۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مجلس از پاسخ‌های آخوندی قانع شد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز با 107 رای موافق از پاسخ‌های وزیر راه و شهرسازی قانع شدند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از اظهارات حمید رسایی به عنوان نماینده سوال‌کننده و پاسخ‌های عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی با 107 رای موافق، 84 رای مخالف و 8 رای ممتنع از مجموع 211 نماینده حاضر از پاسخ‌های وزیر قانع شدند.

سوال نمایندگان علی‌اصغر زارعی، مهدی کوچک‌زاده، روح‌الله حسینیان و حمید رسایی از وزیر راه و شهرسازی در مورد علت بی‌توجهی و عدم پیشرفت طرح‌های مسکن مهر در کشور بوده است که این سوال در جلسه کمیسیون عمران از وزیر مطرح شده و نمایندگان نیز از وی توضیح خواستند و وزیر راه و شهرسازی نیز در ادامه در پاسخ به سوالات اعلام کرد که نه تنها پیگیری طرح مسکن مهر را رها نکرده است بلکه سرعت پیشرفت مسکن مهر در شرایط سخت ناشی از کمبود منابع مالی و همچنین مشکلات بانکی در اعطای تسهیلات، افزایش یافته است.

همچنین آخوندی خطاب به سوال‌کنندگان مطرح کرد که از روز نخست تصدی مسئولیت وزارت راه و شهرسازی بر ضرورت پیگیری و انجام تمامی تعهدات دولت قبلی به عنوان یک مصلحت ملی کشور معتقد بوده و به کرات از طریق صحن علنی مجلس، رسانه ملی و دیگر رسانه‌های عمومی اعلام موضع کرده است.

همچنین ضمن جلب توجه به داشتن نظر و بحث در خصوص تداوم طرح مسکن مهر صراحتا اعلام کرد که از بن دندان معتقدند که همه دولت‌ها بایستی به تعهدات دولت قبل پایبند باشند و طرح مسکن مهر نیز باید در کمترین زمان ممکن به اتمام برسد.

وزیر راه و شهرسازی در جلسه کمیسیون در ادامه توضیحات خود ضمن اشاره به سیاست‌های رییس‌جمهور در کنترل تورم و ارزش پایه پولی، گزارشی از نتایج اقدامات خود در حل مشکل مسکن مهر شامل تعیین قائم مقام وزیر در امور مسکن مهر، اخذ تاییدیه بانک مرکزی در تامین مالی، تعیین نرخ یکسان مالیاتی در سراسر کشور، حل مورد به مورد مشکلات تعاونی‌ها و پروژه‌های مسکن مهر و رسیدگی به کمبودهای زیربنایی و روبنایی از طریق معاون اول، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی و وزرای ذیربط ارائه کرده است.

با توجه به اینکه نماینده‌های سوال‌کننده از توضیحات وزیر در کمیسیون تخصصی قانع نشده بودند این سوال به صحن علنی مجلس ارجاع شده بود.

پس از قانع شدن نمایندگان از پاسخ‌های وزیر، باهنر که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت بیان کرد گویا رویکرد مجلس امروز رویکرد قانع شدن بود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار