تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۸۸۱۵۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آیت الله نوری همدانی:
اخذ دیرکرد توسط بانک‌ها حرام است
یکی از مراجع تقلید اخذ دیرکرد توسط بانک‌ها را حرام عنوان کرد و گفت: اسلام با دریافت پول برای تأخیر در پرداخت دین مخالف است.

آیت الله العظمی حسین نوری همدانی در دیدار مدیر و مسئولان بانک مهر اقتصاد با بیان اینکه مسئله اقتصاد در اسلام امری مهم است، افزود: خدمت در زمینه اقتصاد دارای مزایای بسیار زیادی است.

وی گفت: در اسلام خدمت کردن در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و غیره یک عبادت محسوب می‌شود.

استاد برجسته حوزه بیان کرد: قبل از انقلاب در ایران سیستم بانکداری به صورت ربوی بود به این صورت که مردم پول‌های خود را به بانک می‌دادند و آنها نیز منفعت پول‌ها را به صاحبان آنها می‌دادند و بیشتر خودشان از پول استفاده می‌کردند.

وی گفت: متأسفانه در برخی از دولت‌ها قوانینی ربوی وضع می‌شود که موجب می‌شود روز به روز مردم ضعیف تر و صاحبان پول ثروتمندتر شوند.

آیت الله نوری همدانی عنوان کرد: جریان تأخیر در ادای دین یا دیرکرد به مرور در برخی دولت‌ها مورد توجه قرار گرفته است اما اسلام با این امر مخالف است.

وی با بیان اینکه راکد نگه داشتن پول صحیح نیست، افزود: پول باید با رعایت قوانین اسلام در جریان باشد.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه ربا آثار نامطلوبی در جامعه برجای می‌گذارد، گفت: ربا در هفت جای قرآن حرام معرفی شده و در هر کجا که سیستم بانکداری ربوی وجود داشته باشد خطر سقوط و هلاکت را بوجود می‌آورد.
مرجع / مـهـر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳
مهران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
0
7
ای بابا کو گوش شنوا ... والا ..
علی عبدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
0
0
سلام وقتی تمامی مراجع، اخذ دیرکرد بانکها را حرام می دانند، لازم است دولت و مجلس اقداماتی را اتخاذ و در مجلس مصوبه شود که فعل حرام ، حرام است و شایسته نیست در دولت مزین به اسلام رواج داشته باشد. پس تعجیل در اینکار رضایت خدا و خلق خداست. ولی اگر مسئولین اجراء ننمایند، لازم است مراجع فتوای خود را صادر نمایند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
0
0
اگرگوش شنوایی بود وحرام خواری فراگیر درکشورمان نبود الان حال وروزما اینطور نبود
:
:
:
آخرین اخبار