تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۸۸۱۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر توزیع نیروی برق دزفول:
شبکه برق شهری و روستایی دزفول توسعه می‌یابد
مدیر توزیع نیروی برق دزفول از توجه ویژه این نهاد به بحث توسعه و اصلاح شبکه برق شهری و روستایی این شهرستان خبر داد.

محسن نمازی‌فر امروز اظهار کرد: سال گذشته از 250 میلیارد ریال اعتباری که به شبکه برق دزفول اختصاص پیدا کرده بود، 200 میلیارد ریال جذب و اجرایی شد.

وی افزود: با این میزان اعتبار توانستیم اقدامات و پروژه‌های قابل قبولی را در شمال و جنوب دزفول، مناطق سردشت و سایر شهرهای حومه به سرانجام برسانیم.

مدیر توزیع نیروی برق دزفول تصریح کرد: مبلغ 50 میلیارد ریال اعتبار باقیمانده که جذب نشد نیز پروژه‌های تعریف شده‌ای بودند که پیمانکاری برای آنها مشخص نشد اما در سال جاری قطعا کلنگ این پروژه‌هابه زمین خواهد خورد.

نمازی‌فر افزود: در سال گذشته به طور کلی 610 دستور کار در واحد برنامه‌ریزی توزیع نیروی برق دزفول صادر شد که از این تعداد حدود 450 دستور کار کاملا خاتمه پیدا کرد و امیدوارم بتوانیم دستور کارهای نیمه کاره را در نیمه اول امسال تکمیل کنیم.

وی برق‌رسانی به روستاهای محروم سالند، تامین برق شهری، روشنایی معابر شهری و روستایی، طرح جهادی کاهش تلفات انرژی، مسکن مهر، قدرت مانور، اصلاح بینی شهری و روستایی را از جمله اقدامات شاخص این نهاد در سال 93 برشمرد و عنوان کرد: به طور کلی میزان حجم کاری که با استفاده از بودجه سال 93 انجام شد، شامل 176 کیلومتر شبکه فشار متوسط، 131 کیلومتر شبکه فشار ضعیف، 316 دستگاه ترانس موتور و 2 هزار و 193 دستگاه چراغ برای روشنایی بود.

نمازی‌فر در ادامه با بیان اینکه اجرای طرح جهادی کاهش تلفات انرژی در تمام روستاهای حاشیه‌ای دزفول در دستور کار توزیع نیروی برق دزفول قرار دارد، افزود: در پروژه تکمیل و اصلاح روشنایی برخی مناطق نیز به ترتیب 600 و 700 دستگاه چراغ تهیه شده که این پروژه از اواخر سال گذشته آغاز شده و در حال حاضر نیز ادامه دارد.

وی به اختصاص 3 میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار برای پروژه‌های عمرانی این نهاد در سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت: از این میزان توانستیم 2 میلیارد ریال را جذب کنیم که بر اساس آن عملیات پایداری شبکه خطوط روستاهای بن جعفر، گاومیش‌آباد، منتظری و مهاجرین را با نصب هفت دستگاه ترانس و احداث دو کیلومتر شبکه فشارضعیف و سه کیلومتر شبکه فشار متوسط به سرانجام رساندیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه از سال 91 تاکنون توجه ویژه به بحث اصلاح و توسعه شبکه برق سبب شده تا پایداری شبکه برق دزفول نسبت به سایر شهرهای مجاور از وضعیت بهتری برخوردار باشد، اضافه کرد: به عنوان مثال در سال گذشته برای پیشگیری از حوادث احتمالی که در مواقع طوفان رخ می‌دهد 100 پایه چوبی برق را به پایه بتنی تبدیل کردیم.

نمازی‌فر خاطرنشان کرد: در زمینه تامین انرژی برقی با استفاده از سلول‌های خورشیدی نیز تاکنون علاوه بر تامین برق 19 روستای صعب‌العبور، توانسته‌ایم این تکنولوژی را به شهر آورده به گونه‌ای که در حال حاضر دو مدرسه و سه مسجد از جمله حرم سبزقبا به صورت پایلوت از پنل‌های خورشیدی برخوردار هستند.

وی در ارتباط با میزان مصرف بار توسط شهروندان دزفولی بیان کرد: روند معمولی رشد بار 10 درصد است اما این میزان در سال گذشته 2 تا 4 درصد افزایش داشته که بیشترین درصد رشد بار مربوط به مصارف خانگی است.

مدیر توزیع نیروی برق دزفول به برنامه‌های این اداره در سال 94 اشاره کرد و گفت: تامین برق شهری با استفاده از 60 دستگاه ترانس، احداث 12 کیلومتر شبکه فشار ضعیف، 5 کیلومتر شبکه فشار متوسط در نقاط مختلف در راستای توسعه شبکه برق، توسعه شبکه برق روستایی در شمال و جنوب شهرستان، اصلاح بین شهری و روستایی، تفکیک بار 26 دستگاه ترانس، افزایش ظرفیت 16 دستگاه ترانس و اصلاح 110 پایه برق چوبی به بتنی در مناطق شهری و روستایی از جمله اقداماتی است که برای سال 94 در نظر گرفته‌ایم.

نمازی‌فر در پایان تصریح کرد: ادامه طرح جهادی کاهش تلفات انرژی و نهضت برق‌رسانی به روستاهای صعب‌العبور نیز همچنان در دستور کار ما برای سال جاری قرار دارد.
مرجع / فـارس
برچسب ها: دزفول
:
:
:
آخرین اخبار