تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۸۸۲۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
به مناسبت سوم خرداد برگزار می‌شود؛
گردهمای ائمه جمعه و فرمانداران استان در خرمشهر
دبیر ستاد بزرگداشت آزادسازی خرمشهر از برگزاری گردهمائی ائمه جمعه و فرمانداران استان در روز سوم خرداد و در این شهر خبر داد.

عبدالمجید عقیلی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: بر کسی پوشیده نیست که حمله رژیم بعث به خرمشهر با یک نقشه استراتژیک و با هدف تسلط بر آبراه اروند و شمال خلیج فارس، تسلط بر مهم‌ترین و استراتژیک‌ترین نقطه خوزستان که خرمشهر و آبادان است صورت گرفت.

وی ادامه داد: حمله به خرمشهر که رژیم بعث پایان آن را مدت کوتاهی پیش‌بینی می‌کرد با حضور همه‌جانبه مردم خرمشهر، 45 روز به درازا کشید و به‌خاطر نرسیدن سلاح، خرمشهر 19 ماه اشغال پس از سقوط را تجربه کرد.

دبیر ستاد بزرگداشت آزادسازی خرمشهر با بیان اینکه صدام ملعون میان خرمشهر و بصره برای تردد سربازان و سایر مردم خط اتوبوسرانی و تاکسیرانی راه‌اندازی کرده بود، افزود: این اقدام نشان از این دارد که خرمشهر را محلی امن و پایدار تصور می‌کرد.

وی با اشاره به تعبیر امام خمینی (ره) مبنی بر مافوق تصور بودن عملیات آزادسازی خرمشهر، این سخن را گواهی بر سنگین و سخت بودن عملیات آزادسازی این شهر دانست و عنوان کرد: میزان تلفات و طولانی شدن عملیات نشان از سخت بودن عملیات داشت و آنگاه که صدام برای تسلط بهتر بر منطقه دو سوم خرمشهر را با خاک یکسان کرد و به تعبیر امام راحل طنین الله‌اکبر در خرمشهر طنین‌انداز شد، گواه این مطلب است که تقوا عامل این پیروزی رزمندگان مجاهدان فی سبیل‌الله است.

عقیلی آزادسازی خرمشهر را یکی از فراموش نشدنی‌ترین روز‌ها در تاریخ کشور دانست و گفت: سوم خرداد یکی از فراموش نشدنی‌ترین روز‌ها است و پس از 22 بهمن بزرگ‌ترین جشن و خاطره‌انگیز‌ترین روز به شمار می‌رود.

دبیر ستاد بزرگداشت آزادسازی خرمشهر در ادامه با اشاره به برنامه‌های در نظر گرفته شده به مناسبت سوم خرداد با هدف پاسداشت این رویداد تاریخی به برشماری محورهای مدنظر برای انجام برنامه‌های مورد نظر به این مناسبت پرداخت و بیان کرد: توجه به تقویت روحیه توسعه فرهنگ پایداری، ایثار و شهادت، در میان جامعه امروز که نیازی است که روز به روز بیشتر احساس می‌شود.

وی اضافه کرد: ایجاد استحکام در حوزه فرهنگی، معنوی، مذهبی برای نوجوانان که دفاع مقدس را درک نکرده‌اند و با رویکرد ایجاد ارتباط میان نسل‌های دفاع مقدس و نسل پس از آن و همچنین رویکردی بر مبنای حضور و مشارکت مردم و مردم محور کردن برنامه‌ها و آغاز فعالیت ستاد بزرگداشت آزادسازی خرمشهر از نیمه دوم فروردین و تعیین کمیته‌های هفتگانه، محورهای برنامه‌های امسال به مناسبت سالروز فتح خرمشهر را تشکیل می‌دهند.

عقیلی بر تلاش برای کم‌هزینه تعریف کردن برنامه‌های سالروز آزادسازی خرمشهر تاکید کرد و متذکر شد: سعی شده نشاط لازم را ایجاد کنیم و با کمترین هزینه و با استفاده از ظرفیت‌های استانی و داخلی به اجرای برنامه‌ها بپردازیم تا مدعوین خارج از استان با مشکلات و کاستی‌های خرمشهر و شرایط اصلی این شهر مطلع شوند.

وی برنامه‌های در نظر گرفته شده به این مناسبت را برشمرد و گفت: استقبال از 270 شهید و برگزاری مراسم تشییع و تدفین دو شهید در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر به همراه 25 برنامه محوری به مناسبت سوم خرداد و همچنین برنامه‌های دیگری که که از سوی سازمان‌های متمول همچون سازمان منطقه آزاد اروند در حال افزوده شدن به مناسبت سوم خرداد هستند.

دبیر ستاد بزرگداشت آزادسازی خرمشهر از برگزاری گردهمای ائمه جماعات و فرمانداران استان در روز سوم خرداد در خرمشهر خبر داد و تصریح کرد: این گردهمایی این بار در روز سوم خرداد ساعت 10 صبح در سالن همایش اداره بندر و دریانوردی خرمشهر برگزار خواهد شد.

وی برنامه‌هایی همچون جشنواره تئا‌تر ملی فتح خرمشهر، جشن با نوای کاروان، همایش نقش زنان در دفاع مقدس، برگزاری برنامه‌های مذهبی به مناسبت اعیاد شعبانیه در حسینیه‌ها و تکایا را از دیگر برنامه‌های ستاد بزرگداشت آزادسازی خرمشهر دانست.

عقیلی در پایان عنوان کرد: برنامه نورافشانی در شب دوم خرداد در بلوار ساحلی حد فاصل پل آزادی تا پل جهان‌آرا، تجلیل از رزمنده و امام جمعه سابق خرمشهر آیت‌الله نوری ساعت 18 روز سوم خرداد در سالن همایش اتاق بازرگانی خرمشهر و برگزاری رزمایش رزمی فرهنگی را در ساعت هشت صبح روز سوم خرداد را از دیگر برنامه‌ها به این مناسبت خواند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار