تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱
کد خبر: ۸۸۲۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه موقت اهواز:
بدنه آموزش و پرورش نیاز به تحویل بنیادین دارد
امام جمعه موقت اهواز گفت: بدنه آموزش و پرورش نیاز به تحویل بنیادین دارد و این کار باید با سرعت انجام شود.

حجت الاسلام ابوالحسن حسن زاده در مراسم و تقدیر از برگزیدگان کشوری و استانی آموزش و پرورش خوزستان در اهواز اظهار کرد: بسیج در دانشگاه و آموزش پرورش کاملا متفاوت نسبت به بسیج دیگر اقشار جامعه و تاثیرگذاری آن به نسبت فراتر از دیگر نهادهای کشوری است.

حسن زاده ادامه داد: باید سطح کیفیت و محتوا را تا جایی که می توان بالا برد و جذب نیرو از معلمان و فرهنگیان را افزایش دهیم. جامعه فرهنگی ما نیازمند جذب حداکثری است.

وی با اشاره به ضرورت تجلیل از معلمان فرهیخته در کشور عنوان کرد: همچنین مسئولان در نظر داشته باشند؛ معلمی که در کمترین امکانات به کشور خدمت می کند و نقش اساسی در تربیت جامعه علمی دارد؛ باید مورد تجلیل و تکریم آموزش و پرورش قرار گیرد.

امام جمعه موقت اهواز اظهار کرد: آینده کشور و دنیا به تلاش آموزش و پرورش وابسته است به همین دلیل قوه مغننه و قوه مجریه با هماهنگی و همکاری، یک تحول بنیادین در آموزش و پرورش کشور ایجاد کنند.

حسن زاده افزود: هر چه را در این دوره در اختیار دانش آموز قرار می دهیم هزینه نیست در واقع سرمایه گذاری برای آینده کشور و داشتن یک جامعه پویا و سازنده است.

وی، ظرفیت های علمی معلمان استان خوزستان را بالا دانست و گفت: معلمان باید نسلی پر تلاش و کوشا را برای کشورمان تربیت کنند در استان خوزستان نیز ظرفیت ها علمی بالایی در میان معلمان داریم که با کمترین حقوق عزم جهادی برای تولید علم و تربیت دارند.

حسن زاده با اشاره به پائین بودن حقوق معلم نسبت به کارگران شرکت های نفت، لوله سازی و دیگر شرکتهای خصوصی و دولتی اظهار کرد: اگر مسئولان در بحث معیشت معلم تدبیری نیندیشند، دشمن  دست به کار می شود.

امام جمعه موقت اهواز تاکید کرد: بدنه آموزش وپرورش نیازمند یک تحول بنیادین است. اگر مسئولان برنامه های اجرایی داشته باشند می توان این تغییرات اساسی را به سرعت در بدنه این نهاد فرهنگی اعمال کرد.

حسن زاده با اشاره به ایجاد رقابت میان کشور عربستان و ایران به منظور هدایت جامعه اسلامی بیان کرد: بعد از انقلاب اسلامی، رقابتی میان کشورمان و عربستان سعودی برای رهبری جهان اسلام ایجاد شد که پیروز این رقابت نیز بی شک ایران اسلامی بود.

وی ادامه داد: عربستان سعودی قدم در بی راهه گذاشت و با افکاری اساسا غلط سعی در هدایت کشورهای اسلامی داشت ولی تلاش آنها بی نتیجه ماند.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره افتتاح مراکز دانشگاهی و تربیت نیروهای تروریستی در عربستان بیان اظهار کرد: عربستان در دانشگاه های خود اقدام به جذب دانشجو از سراسر دنیا کردند که در نتیجه فارغ التحصیلان  مراکز علمی، نیروهای تشکلات تروریستی بود.

فرهنگ اثرگذارترین شیوه دشمن برای تحریف جوانان است

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: اثرگذارترین شیوه دشمن برای تحریف نسل های جوان از مسیر اصلی انقلاب اسلامی، تاثیر گذاری بر فرهنگ است.

محمد تقی زاده در مراسم تقدیر از برگزیدگان کشوری و استانی آموزش و پرورش خوزستان در اهواز اظهار کرد: وقتی به تقویم کشور نگاه می کنیم در تمامی ماه های آن مناسبت های دینی و مذهبی بسیاری می یابیم. نکته ای که باید مورد توجه قرار گیرد پیام این مناسبت ها و چگونگی دریافت و انتقال آن به جامعه است.

تقی زاده ادامه داد: یک تمدن و یک انقلاب زمانی مسیر تحول، پیشرفت و تکامل را به خوبی شروع خواهد کرد که پیام دینی، معنوی، ملی و فرهنگی سرزمینش را درک کند.

وی با اشاره به نقش جوانان در حفظ تمدن کشور بیان کرد: نوجوانان کشور ما اگر بتوانند این پیام ها را از دل این مناسبت ها استخراج کنند؛ می توانیم تمدن سرزمین خود را حفظ کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزسان تاکید کرد: تغییر یک تمدن در سایه شناخت منابع ملی، فرهنگی و مذهبی آن است و به همان اندازه انحطاط یک تمدن به عدم شناخت منابع ملی و مذهبی آن تمدن بازمی گردد.

تقی زاده، آموزش وپرورش را در معرفی پیام های دینی و ملی به جامعه پیشگام دانست و گفت: نظام آموزش و پرورش، نقش اساسی و پیشگامی در معرفی فرهنگ، مناسبت ها و پیام مهای ملی و مذهبی کشور بر عهده دارد.

وی افزود: باید همه تلاش کنیم آموزش و پرورش، اولویت اول جامعه شود چرا که اگر آموزش و پرورش آسیب ببیند به تبع آن داش آموز و معلم نیز آسیب می بیند.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان، دانش آموز را کلید واژه تمامی تصمیمات این نهاد دانست و گفت: کلید واژه تمامی برنامه ریزی های آموزش و پرورش، دانش آموز است و تمامی تصمیماتی که در این نهاد گرفته می شود برای افزایش تاثیر گذاری دانش آموز بر عملکرد جهانی است.

تقی زاده افزود: دانش آموز در کشور ما باید با سه موضوع آشنایی عمیقی پیدا کند، اسلام، ولایت و ایران، هر سه مورد از ضروریاتی است که برای القای آن به یک نوجوان باید تلاش کرد.

وی با اشاره به تلاش های دشمن برای مبارزه با انقلاب اسلامی ایران بیان کرد: دشمن ما از راه تحریم، تهدید نظامی و شیوه های فرهنگی قصد مبارزه با انقلاب را دارد که در شیوه نظامی شکست خورده و در تحریم های مالی تا کنون راهی از پیش نبرده است.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: ولی اثرگذارترین شیوه دشمن برای تحریف نسل های جوان ما از مسیر اصلی انقلاب اسلامی، تاثیر گذاری بر فرهنگ است، به خصوص در استان خوزستان که در طول تاریخ، همیشه نهاد بحران های سخت بوده و در آن بحث فرهنگ از اهمیت بالایی برخوردار است.

تقی زاده در پایان تولید علم در جامعه را ضروری دانست و تاکید کرد: ما در کشور به جامعه ای احتیاج داریم که بر عملکرد جهانی تاثیر بگذارد و به تولید علم و دانش در کشور کمک کنند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار