تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۸۸۳۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره دامپزشکی شادگان خبر داد:
نظارت دامپزشکی بر صادرات 38 هزار رأس دام از شادگان
رئیس اداره دامپزشکی شادگان از نظارت دامپزشکی بر صادرات 38 هزار و 190 رأس دام سبک در سال‌جاری از این بندر خبر داد.

رضا حفیظی امروز اظهار کرد: طی عملیات‌های بهداشتی ـ قرنطینه‌ای صورت گرفته، تعداد 38 هزار و 190 راس دام زنده در 2 ماه اول سال جاری از طریق بندر شادگان به مقصد کشور کویت صادر شد.

وی افزود: نظارت بهداشتی و اعمال مقررات بهداشتی ـ قرنطینه‌ای از بدو ورود دام در بندر تا زمان بارگیری تحت نظارت کارشناسان این اداره دامپزشکی انجام می‌شود.

رئیس اداره دامپزشکی شادگان همچنین ادامه داد: با توجه به آغاز فصل گرما، رطوبت و دمای بالای هوا دام‌های وارد شده به بندر به جهت بازتوانی و استراحت به منظور جلوگیری از بروز تلفات احتمالی 24 ساعت قبل از حرکت در جایگاه‌های از قبل تعیین شده در محل بندر، نگهداری و سپس صادر می‌شوند.

حفیظی اضافه کرد: دام‌های صادر شده طی این مدت بیشتر از استان‌های کرمانشاه، لرستان و خوزستان بوده که مدت قرنطینه خود را به مدت 15 روز گذرانده و در این مدت اقدامات لازم بهداشتی قرنطینه‌ای مطابق با ضوابط دامپزشکی انجام گرفته تا دام زنده عاری از هرگونه بیماری دامی و انگلی به مقصد حمل شود.

وی در پایان، رعایت دقیق مسائل بهداشتی و قرنطینه‌ای را در افزایش صادرات، حائز اهمیت توصیف کرد و گفت: امیدواریم با نظارت و کنترل‌های دقیق دامپزشکی شاهد رشد صادرات در این حوزه باشیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار