تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۸۸۳۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی آبادان خبر داد:
تغییر در ساعات تردد اتوبوس‌های شهری آبادان در رمضان
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی آبادان از اعمال تغییراتی در تعداد و ساعات تردد اتوبوس‌های حمل و نقل شهری بعد از تعطیلی مدارس و در ماه مبارک رمضان خبر داد.

علیرضا بچاری امروز با بیان اینکه هزینه خریداری هر دستگاه اتوبوس حدود 500 میلیون تومان است، اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به هزینه‌های بالا، امکان خریداری اتوبوس‌های جدید برای ناوگان اتوبوسرانی وجود ندارد و چاره‌ای نداریم جز اینکه اتوبوس‌های فعلی را که دچار مشکل شده‌اند، تعمیر کنیم.

وی افزود: علاوه بر این، از رده خارج کردن اتوبوس‌های قدیمی تابع شرایط خاصی از جمله عمر 10 ساله برای هر دستگاه است که اتوبوس‌های ما هنوز به عمر 10 سال نرسیده‌اند و از این‌رو نمی‌توانیم آنها را از رده خارج کنیم.

مدیرعامل اتوبوسرانی آبادان در خصوص فرسودگی اتوبوس‌های خطوط حمل و نقل شهری آبادان گفت: متاسفانه فرسودگی اتوبوس‌ها به خاطر عمر بالای آنها نیست و بیشتر به‌دلیل شرایط بد آب‌ و هوایی و همچنین عدم نگهداری صحیح از سوی شهروندان است.

بچاری اضافه کرد: شکسته شدن صندلی‌های اتوبوس یا شیشه‌های ایستگاه‌ها در اثر برخی رفتارهای بد فرهنگی است که از عده‌ای از شهروندان سر می‌زند و تا مردم خودشان در جهت نگهداری از این وسایل عمومی کوشا نباشند، ما نمی‌توانیم برای حفظ آنها کاری کنیم جز اینکه هزینه‌های هنگفتی به سازمان اتوبوسرانی تحمیل می‌شود که تامین آنها دشوار است.

وی در ادامه به تعمیر اتوبوس‌های خراب اشاره و تصریح کرد: ما در حال حاضر عملیات تعمیر اتوبوس‌های خراب را آغاز کرده‌ایم که تعیر بدنه، کولر، صندلی و برای برخی دستگاه‌ها تعمیرات 100 درصد آنها را شامل می‌شود.

مدیرعامل اتوبوسرانی آبادان افزود: منطقه آزاد اروند تاکنون 15 دستگاه اتوبوس جدید را برای ناوگان اتوبوسرانی آبادان خریداری کرده که کمک شایانی محسوب می‌شود.

بچاری خاطرنشان کرد: در حال حاضر 85 دستگاه اتوبوس در 22 خط تردد می‌کنند که بعد از تعطیلی مدارس و همچنین در ماه مبارک رمضان تغییراتی در ساعات تردد و همینطور تعداد خطوط اعمال خواهیم کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه برای بازسازی ایستگاه‌های اتوبوس مبلغی در حدود 7 میلیون تومان مورد نیاز است، گفت: شیشه‌های این ایستگاه‌ها دوجداره است و اگر بشکنند، هزینه بالایی برای تعمیراتشان باید بپردازیم در حالی که بارها این کار را انجام داده‌ایم اما متاسفانه هنوز گاهی شاهد شکسته شدن شیشه‌ها توسط برخی شهروندان هستیم و همین امر باعث شده تا بعضی از ایستگاه‌ها را در سطح شهر موقتا تعطیل کنیم تا هزینه تعمیرات آنها تامین شود.

مدیرعامل اتوبوسرانی آبادان با اشاره به راه‌اندازی سیستم کارت بلیت در اتوبوسرانی آبادان اظهار کرد: هم‌اکنون حدود 7 ایستگاه فروش و شارژ این کارت بلیت‌ها در سطح شهر راه‌اندازی شده که تا هفته آینده به تعداد آنها اضافه خواهد شد تا شهروندان بتوانند راحت‌تر به آنها دسترسی پیدا کنند.

بچاری ادامه داد: از آنجا که سازمان شهرداری‌ها با توجه به تراکنش‌های انجام شده توسط این کارت بلیت‌ها در پایان هر ماه به ما اعتبار می‌دهد، استفاده نکردن برخی شهروندان از این کارت‌ها باعث کمبود اعتبار شده و مشکلاتی را برای ما رقم می‌زند چرا که درآمد فعلی حاصل از کرایه‌های اتوبوس پاسخگوی نیازهای سازمان اتوبوسرانی نیست و ما در بسیاری موارد برای تامین هزینه‌های جاری دچار مشکل می‌شویم.

وی در پایان با بیان اینکه سازمان اتوبوسرانی در حال بازسازی کامل ناوگان شهری است، تصریح کرد: اگر شهروندان در حفظ و نگهداری اتوبوس‌ها و ایستگاه‌ها و همچنین امکانات آنها به ما یاری نرسانند، جبران نواقص و تعمیر خرابی‌ها با توجه به هزینه‌های هنگفت این کار، بسیار دشوار خواهد بود و در نتیجه عملیات تعمیر و بازسازی بارها با تاخیر مواجه خواهد شد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار